20 Ocak 2010 Çarşamba

Berkan'la Pofuduk Poğaça......



Berkan tam bir mutfak meraklısı ,kız olsa herhalde bu kadar olurdu ...
Benim  murfakta bir şeyler yaptığımı görmesin anında mutfakta ve
annnee bende yapıyım mıııı?
Benim canıma minnet zaten ,merak etmesi ,yardım etmeye çalışması hoşuma da gitmiyor değil .
Fırsatı kaçırır mıyım hamuru da beraber yoğuruyoruz ,poğaçayı da beraber şekillendiriyoruz... 
Pişince de afiyetle yiyoruz..

                                              Nasıl mutfak önlüğü yakışmış mı oğluma ??
   Gelelim poğaçamızın malzemelerine;  
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 2 yumurta (1 yumurta sarısı dışı için ayrılacak)
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 paket yaş maya
  • 1 çay kaşığı mahlep
  • üzeri için susam veya çörek otu 
  •  ( teyzem bazen poğaça yaparken hamurun içine 1 haşlanmış patates rendesi ilave ediyor.Daha yumuşak ve lezzetli oluyor)
Önce mayayı ılık süt ile biraz kabarana kadar bekletiyoruz .Diğer malzemeleri de ilave ederek yumuşak bir hamur elde ediyoruz ki poğaçalarımız pofuduk olsun ..Hamur mayalanana (kabarana) kadar bekletiyoruz... 
Mayalanma işi tamamlanınca ,tercih ettiğiniz bir iç malzemesi ile  artık şekil verebiliriz .Biz Berkan'la kafamıza estiği şekilde şekillendirdik ..
Sonra da Oğluşum' la sabırsızlık içinde pişmedi mi anneee nidaları ile pişmesini gözlemledik
veeee
mutlu son
o minik elleri ile öyle güzel yaptı ki herşeyi,  ilk lezzet testini yapmakta doğal olarak Berkan'ın oldu ...  

12 yorum:

  1. Aman masallah ellerinize saglik.Berkanada onluk pek yaksimi.
    Afiyet olsun sabah kahvaltisinda ne de guzel olur.
    Sevgiler,
    Sefa

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNİZE SAĞLIK ayrıca benim için değerli olan yorumunuz için çok teşekkür ederim sevgiler

    YanıtlaSil
  3. RABBIM EVLATLARIMIZI KORUSUN KOLLASIN..
    ANA-OĞULUN ELLERINE SAĞLIK POĞACALARIMIZDA NEFİS YANİ..MAŞALLAHH..

    Dediğin söylem de ne kadar haklısın !Ağaç yaşken eğilir ve biz evlatlarımıza ne sunarsak ilerde onlarda bize sunduklarımızı iade edecekler..

    Yaşamın tüm güzellıkleri sizinle olsun dileklerimle..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Anne oğul ortaya çok güzel bir lezzet çıkarmış,ellerinşze sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Sevgili
    Sefa,Sevil ,Esra ve nazar değmesin arkadaşlarım güzel söz ve dilekleriniz için teşekkür ediyorum ..

    YanıtlaSil
  6. berkan usta geliyor geleceğin aşçısı mı acaba:)) ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  7. Sevgicim sanki benim ortanca oğlanı anlatmışsın.Olsun öğrensinler ben mutlu oluyorum aslında.Ellerinize sağlık canım ...

    YanıtlaSil
  8. Cahideciğim ,bende öğrenmesinden memnunum zaten ...
    büyük oğlumun merakı yok böyle şeylere oda istesin isterdim mesela..
    birazda içten gelecek bazı şeyler.
    Gülsüm bellimi olur, olur olur..

    YanıtlaSil
  9. ciao! grazie della tua visita!!! e complimenti per questi panini buonissimi! ciao!

    YanıtlaSil
  10. merhaba, ben size bir e-mail atmaya çalışıyorum ama bir türlü olmuyor. size ulaşabileceğim yahoo dışında bir adresiniz varsa bana e-mail atar mısınız? adresim annecafede@gmail.com

    YanıtlaSil
  11. Merhaba. Maaşallah anne-oğul konuşturmuşsunuz marifetinizi, ellerinize sağlık. Afiyetler olsun. Ahşap boyamalarına da bayıldım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Allah yerim seni, poza bak annesinin önlüğüyle, nasıl da yaışıklı yaparmış mutfağı, kendi gibi...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...