23 Mayıs 2010 Pazar

Lokma.....



  İşte enfes bir tatlı daha..
Lokma beni üniversite yıllarıma götürür hep .
Özellikle Ege bölgesinin  bir çok ilinde, özel günlerde (düğün ,sünnet kandil vb ) insanlar bu tatlıyı sokakta koca koca kazanlarla canlı canlı yapar ve gelen geçen herkese dağıtırlardı ..
Uzuun kuyruklar oluşurdu.
Eeee bizde öğrenciyiz ya nasiplenmeden olmazdı tabii..
   İnsanların kimi külahlarla kimi tencere dolusu alırdı ..
İçinizde bilenler muhakkak vardır ..
***
**
*
Bu lokmaları en son akraba günümüzde Teyzem yapmıştı .
Laf aramızda çokta güzel olmuştu ..
Tarifini soran arkadaşlar da oldu , işte tarifi geliyor..

Malzemeler
1 yumurta
1 kg söke un
2 yemek kaşığı yoğurt
Yarım yaş maya (bim deki 42 gr lıkların yarısını koymuş)
Yoğurmak için sıcak su(cıvık bir hamur olacak)

Şerbeti için
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
bir kaç damla limon suyu
Yapılışı
Önce şerbeti hazırlayalım ki soğusun . Şeker ve suyu hafif yoğunlaşana kadar kaynatalım
 ocaktan almamıza yakın limon suyunu ekleyelim ve soğumaya bırakalım..
Un ,yumurta ,yoğurt ve maya ile sıcağa yakın ılık su kullanarak cıvık bir hamur elde edecek 
şekilde yoğuruyoruz...
Lokmanın hamurunu hazırladıktan sonra mayalanması için bir yarım saat kadar bekletelim..
Hamur mayalanıp kabarınca kızartma aşamasına geçebiliriz..
Kızartırken dikkat etmemiz gereken yağın miktarının fazla olması( az yağda istenilen şekilde kızarmıyor)
ve lokmaların her tarafının kızarması için karıştırarak pişirmek gerekiyor..
Lokmaları şekillendirmek için aşağıda ki kolaja bakabilirsiniz.
Hamuru işaret parmağımızla baş parmağımız arasına alıyoruz ve yağa batırdığımız kaşıkla istediğimiz büyüklükte kesip hemen seri olarak yağa atıyoruz..
Kızaran lokmaları bir süzgece alalım fazla yağı aksın ,sonrasında da hemen sıcak sıcak ,soğuk şerbete atalım..
İşte hepsi bu kadar .
Bu malzeme ile baya bereketli miktarda lokmalarınız oluyor..
 
Not: Teyzem çabuk mayalansın diye sıcağa yakın ılık su kullanmış Böylece de pişirmek için fazla beklemesi gerekmemiş. Eğer sizin aceleniz yoksa  yoğururken ılık suda kullanabilirsiniz.
Bu durumda bekleme süreniz biraz daha artacaktır..
Kızartma yağı  kızgın ve kızartma tenceresinin derin olması gerekiyormuş. Aksi takdirde lokmalarınız istediğiniz şekilde olmazlar.
............................Afiyet olsun....................

12 yorum:

  1. Sevgi'ciğim bayılırım lokmaya süperr.ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. lokmaya deli olrum ancak içi boş olan çıtır çıtırı severim onuda herkes tutturamıyor.yıllar önce narlıkuyya kampa gidderdik oradaki lokmacının lokmasının tadını unutamam.ömrüm boyunca yrdiğim en güzel lokmaydı.sizin lokmalarda harika görünüyor.teyzenin ve senin ellerine sağlık sevgicim.

    YanıtlaSil
  3. ilk defa tatilde gittiğimiz yerde yemiştim nefisti hiç yapmadığım için tuturamam diye cesaret edemedim

    YanıtlaSil
  4. Bende bayilirim lokmaya. Ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
  5. hep görüyorum lokmayı ama bir nasip olmadı yemek ve yapmak teyzenizin ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  6. bir kere yapmaya denemistim sonra her yeri yag yapmistim ;((
    ama ne guzel görunuyorlar.

    YanıtlaSil
  7. Büyük kizim tatli seyleri sevmez,cikolata bile yemez!

    Ama cok ilginctirki,kadayifi,baklavayi,revaniyi ve bu lokma tatlisina bayiliyor!

    Cok syk yapmiyorum,ama yaptigim zamanda sabaha kadar tükeniyor!

    cünkü bende cok seviyoruuuuum!

    eline saglik,biz gecenlerde yedik,artik canim istemiyor cok sükür...

    Bu arada Istanbul'a gelip gelmedigimi sormussun (pestil icin!),canim,ben evlendikten sonra ve Zeynep bir yasindayken,halalarimi ve kuzenlerimi görmek icin gelmistim...

    Daha sonraki yillarda onlarla hep Polatli'da görüsünce,birde bende Istanbul fobisi olusunca,gitmek istemedim,birde iznimi genelde annemlerde gecirmeyi tercih ediyorum!

    Fakat neden olmasin,belki kafamiza eser,trene atlar yine geliriz,cok tesekkür ederim ilgin icin,ben Allah kismet ederde izine gidince,bu pestil olayina bir son verip,hemen alacagim!

    görüsmek dilegiyle...

    YanıtlaSil
  8. Harıka gorunuyorlar ellerinize saglık ,tatlıya hıc bır zaman hayır dıyemem :)

    YanıtlaSil
  9. harika görünüyor Sevgi ellerine sağlık. yapılışı da resimli olarak var harika. sevgiler

    YanıtlaSil
  10. hiç beceremiyorum,ellerine sağlık teyzeciğinin çünkü çok nefis gözüküyor..

    YanıtlaSil
  11. selamun aleykum.

    insALLAH musait olunca deneyecem.esim uzun zamandir istiyordu.artik unuttu ama olsun,surpriz yaparim:)

    ellerine saglik ablam.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...