5 Haziran 2010 Cumartesi

Garnitürlü Rulo Patates Salatası...

Yoğun olan  gündemden sonra nihayetinde hayat devam ediyor..
Ama bazı şeyler aynı olmayacak hayatımızda inşallah ...
unutulmayacak ve ututturulmayacak çok şey var hayatta..
***
**
*
Rulo patates salatası azıcık uğraştıran bir salata olsada sunumu ve lezzeti değer detirten cinsten..

Bizim evde azıcık kilo sorunu olan iki bey olunca bazı tarifler sadece misafir gelince yapılıyor ne yazık ki..
Yapılşını aşağıda kolajda göstermeye çalıştım .Normalde rulo salata yapılırken arasına karışık garnitür konuluyordu .
Ben bir anda yapmaya karar verdim .Garnitürde evde olmayınca ara kısıma havuç kavurup koydum ,lezzetli de oldu.. 
Malzemeler
8 iriye yakın orta boy patates
2 yemek kaşığı sıvı yağ
3 yemek kaşığı limon suyu
 karabiber,tuz,kırmızı biber
bir kaç dilim salam veya sosis
kornişon turşu
1 kutu garnitür

veya
Benim yaptığım gibi
3 havucu rendeleyip sıvı yağda kavurun

Sosu icin
8 yemek kaşığı katı yoğurt
4 yemek kaşığı mayonez
 2 diş sarımsak rendesi
 tuz

Yapılışı
Patatesleri haşlayıp soyalım. Ve püre haline gelene kadar ezelim.
Sıvıyağı, limon suyunu, tuzu, karabiberi, kırmızıbiberi  patatese ilave edip iyice karıştıralım.
Bu aşamada iyice yedirmek için elimizle yoğurabiliriz.
Bir kasede yoğurt, mayonez ve tuzu karıştıralım. Sarımsağı ezip ilave edelim.
Strec filmi yaklaşık 40 cm uzunluğunda keselim, tezgaha yerleştirelim ve
üzerine patatesi elimizle bastırarak ne ince ne kalın olacak şekilde orta kalınlıkta yerleştirelim..
Yoğurdun yarısını patatesin üzerine sürelim, üzerine de garnitürü veya benim yaptığım gibi kavurduğunuz havuçları yerleştirin.Üzerine kornişon turşuları ve salamı minik minik doğradım.
Sonra yoğurtlu sostan kaşıkla üzerlerine ara ara tekrar koydum.
Yandan strec filmi kaldırarak rulo şeklinde gevşek olmayacak şekilde saralım.
Ve bu şekilde servis yapana kadar en az 3 saat gibi buzdolabında bekletelim..
**
*
Servis etmeden yarım saat önce buzdolabından çıkaralım ve kalan mayonezli yoğutlu karışımımızı rulomuzun üzerine sürelim..
Ben üzerini kornişon turşu ve kırmızı biberli yağ ile süsledim sizin zevkinize kalmış..
Dilim dilim rulo salatamız servise hazırdır..
**
*

***Benim misafirler fazlaca olduğu için patatesi çok kullandım siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz..
***Eğer ruloyu ince veya kalın sararsanız sararken çatlama yapabilir buraya dikkat..
***Rulo içinde ve üzerinde isterseniz dereotu veya maydanoz kullanabilirsiniz ki patatese yakışır..
***Ben ruloyu bir gece önceden yaptım bekleme süresi daha fazla olduğu için şekil olarakta iyi oldu..
*** Salatayı süslerken zevkize kalmış rulo pasta niyetine süsleyebilirsiniz..

..............................................Afiyet olsun..................................

13 yorum:

  1. Sevgicim ellerine sağlı kenfes görünüyor canım

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ellerinw sağlık muhteşem olmuş.

    YanıtlaSil
  3. süper olmuş vallaha ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. nefis yaz aylarina yakisir bir rulo salata olmus ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. nefis yaz aylarina yakisir bir rulo salata olmus ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  6. Tabiki olanları unutmayacağız.. Duaya devam..
    *

    Salata çok nefis görünüyor. Her türlü patates salatasını afiyetle yerim:)

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık sevgicim nefis olmuş

    YanıtlaSil
  8. Selam,yine döktürmüssün Sevgicim,elleine saglik,valla canim öyle seyler istiyorki,biri yapsada ben yesem,ne güzel olurdu...

    Saka bir yana,insanin cani yanlizken hicbirsey istemiyor,illaki misafir gelecek,yada senden yapmani isteyen birileri olacak evde.

    Esim benden hicbirsey istemez,e cocuklarda daha kücük,öyle büyük istekleri olmuyor,sanirim herseyi kendim hazirlayip yemekten bikmisim...

    Sevgiler Istanbul'a,iyi hafta sonlari hepinize.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık sevgi..
    bu tarz salatalar çok iyi oluyor kavrulmuş havuç fikride çok iyi olmuş bence.

    gündem meseleleri için ne denilirki :(içimizde hala aynı sıcaklığıyla yaşıyoruz.dün şehit Furkanın babası cenazede sorulara cevap verirken o kadar gururlu o kadar metanetliydiki onu gördükten sonra bu yaşananlarla ilgili düşüncelerim duygularım bir kez daha sabitlendi.bizde inşallah onlar gibi yürekli inançlı olmayı başarabiliriz.

    iç ses..

    YanıtlaSil
  10. Ellerıne sağlık Sevgi.Harıka görunuyor.çok ıyı bır fıkır olmuş..sevgilerr

    YanıtlaSil
  11. Ellerine saglik Sevgi. Yine cok guzel tablo gibi:)

    YanıtlaSil
  12. kesin yapmalıyım bundan...nefiss.ben bir pturuşta hepsini yerim onun:)

    YanıtlaSil
  13. Ne zamandır aklımda şu şaheser görünümündeki salata :) Rastladığım çok iyi oldu,çok güzel anlatmışsınız.En kısa zamanda denicem inşallah.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...