12 Haziran 2010 Cumartesi

Kışlık salamura yaprak nasıl hazırlanır? Dondurucuya bezelye nasıl konulur?


Ağustos böceği misali kışlık yiyecekler için hazırlıklara başladım...
Üzüm yaprağı  salamurası ve biraz bezelye koydum dondurucuya...
Üzüm yaprağını geçen sene dondurucuya koymuştum ama hiç memnun kalmadım..Tadı da görüntüsü de hoşuma gitmedi.
Bu sene komşumla beraber salamura yaptık...Zamanı da geçti geçiyor gibi birşey hatırlatmış olayım..
Karadenizli olmamız sebebiyle eşimin  tercihi her zaman karalahanadan yana olsada ,
üzüm yaprağı da çoğu zaman aranıyor..


Tarif olarak ölçü belirtmeceyeğim...

Malzemeler
Ben 5 kilo kadar yaprak aldım.
Turşuluk kalın tuz
su

Yaprakları yıkadım ve damarlı yüzü üste gelecek ve sapları üst üste gelecek şekilde parça parça dizdim..
Dizdiğim yaprakları geniş bir kaba(leğen olabilir) dağıtmadan yerleştirdim..
Üzerini kapatacak kadar kaynar su hazırlayıp döktüm ve bir gece bu şekilde beklettim..
Ertesi gün yapraklarım yumuşamış ve sararmış oldu...
Yaprakları yerleştireceğim kaba yukarıda kolajda görüldüğü gibi dizili hallerini bozmadan sap kısımlarına bolca tuz serpip sararak ve de bastırarak yerleştiriyoruz..
Kab tamamen dolana ve tabi yapraklarımız bitene  kadar bu işlemi yapıyoruz..
Leğende kalan suya bol tuz ekleyip eritelim...
Bu suyu yaprakların üzerine kapatana kadar dökelim...
Ve ağzını sıkıca kapatıp güneş almayan serin bir yerde saklayalım...
 Bu arada hatırlatalım yaprağı çürümeden sağlam tutan tuzun miktarı tuzu  az koymamalısınız... 

Gelelim bezelyeye
Bezelye bizde çok sevilerek yenmiyor..Ama ramazan davetleri için iyi olur diye düşündüm...

Malzlemeler
Yine 5 kilo kadar bezelye aldım... 
1 pipet
Buzdolabı poşeti

Bezeyeleri  benim küçük beylere ayıklattım.
Yıkadım ve suyundan arındırınca buzdolabı poşetlerine uygun miktarda paylaştırdım...
Püf noktası burası bir pipete ihtiyacımız var...
Poşetin ağız kısmını elimizle sıkıca bir araya getirelim ve pipetimizi buradan içeri yerleştirelim...
Poşetin fazla olan havasını pipet yardımı ile çekelim ve ağzını kapatalım..
Fazla havayı çektiğinizde ki görüntü vakumlanmış ile aynı olacaktır..
Hem de dolabınızda fazla yer işgal etmeyecek.. 
Şimdilik bu kadar devamı gelecek inşallah..
Hayırlı ve huzurlu bir hafta sonu diliyorum herkese..
......................Sevgilerimle ..........................

18 yorum:

  1. Sevgicim
    bezelyeleri vakumlam olayın harika fikir canım :))
    oğlanları banada gödersene bezelye ayıklamaya nasıl ikana ettin onları bakem :)) rüşvet falan mı teklif ettin...
    Bu arada aferin çocuklara ve maşallah böyle her daim imece usulu elbirliği ile yardımlaşmak gerek.
    Yapraklarıda bezelyeleride sağlıcakla sevdiklerinle güzel günlerde tüketmeni dikiyorum.......

    YanıtlaSil
  2. Şimdiden afiyet olsun ben yaprak zaten koymuyorum bezelyede bitmedi hala var seneye artık :)mutlu hafta sonları

    YanıtlaSil
  3. Yıldız çocuklar bezelye ayıklamayı severek yapıyorlar..Oyun gibi geliyor onlara...yerler felan bezelye oluyor ama önemli değil severek yapmaları yeter...

    Karadibikim sanada iyi hafta sonları....

    YanıtlaSil
  4. Hamarat hanımın hali başka oluyor vesselam.ilk başta yahu yaz daha yeni geldi kışa hazırlık için erken değil mi demiştim ama yapraklar konusunda haklısın.Bu yazılarının benim gibi mutfağın acemisi olanlara çok faydası oluyor inanki devamını bekliyoruz.sevgilerle...

    YanıtlaSil
  5. Ayşenur yaz yeni geldi ama bazı sebze ve meyvelerin zamanı çabuk geçiyor çilek,üzüm yaprağı ve enginar gibi mesela..
    Zamanı geldikçe bende birşeyler yapmaya çalışıyorum kendimce..
    Faydalı olabilirsem ne mutlu bana..

    YanıtlaSil
  6. becerikli arkadaşım kışın dolma yemeye gelicez sana

    YanıtlaSil
  7. Bizde babamlar(genelde babam yemek yapar:))bahçeye ektikleri fasulyeleri,bezelyeleri haşlayıp vakumluyorlar ve dolapta saklıyorlar.Fasulyeler harika oluyor,özellikle zeytinyağlısı...
    Bir de ektikleri domateslerden ezme ve ismini tam olarak bilmediğim domatesli bir şeyler yapıyorlar.Asma yaprağı sıkıntılı bir durum,çünkü buralarda pek olmuyor.Siparişle getirtiyor bizimkiler.
    Ev şuan buram buram nane kokuyor,bahçeden nane toplamışlar,kurutuyorlar:))
    Yani hazırlıklar tamgaz sürüyor:)))

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık sevgicim ağız tadıyla bitirin inşallah

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık sevgicim ağız tadıyla bitirin inşallah

    YanıtlaSil
  10. selamun aleykum.

    masallah sevgi ablam,ben yokken kis hazirliklarina bile baslamissin:)yaprak sarmasini sevmeyen varmidir?hele lahana sarmasiylada ayni zamanda yapilacak:)tadina doyum olmaz:)

    cocuklarida simdiden alistir ablam,yoksa evlenince hergun hirgur olur(ALAH korusun.saka benimkisi)))senin cocuklari cok seviyorum.hele su kucuk oglusun daha bir seker.:)

    rabbime emanetsin.sana kolay gelsin.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Neval teşekkür ederim istediğin sarma olsun seve seve beklerim canım..

    Ezgi kış hazırlıkları için erken diyenler olabiliyor ama zamanı geldikçe bir yerden başlamak lazım..

    Berna teşekkürler canım..

    Anlayamazsın yavaş yavaş başladım işte.. Çocukları gerçekten bu anlamda alıştırmaya çalışıyorum ..Eşim öğrencilik hayatında yalnız kaldığı için sağolsun beceriklidir..En azından onun kadar bir şeylerden anlasınlar istiyorum..
    Çocuklar içinse Rabbim hepimizin evladını bağışlasın ve hayırlı evlat etsin inşallah...

    YanıtlaSil
  12. cok guzel masallah birde ben biryerlerden baslasam iyi olur

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık.. İnşallah bir gün bende yapacağım.. :))

    YanıtlaSil
  14. Ben de bu pipetle vakumlama işini nasıl yaptığınızı öğrenmek için bloğunuza girmiştim ki dalmışım diğer kışlık hazırlıklarına.Ama sonunda gördüm vakumlama olayını nasıl yaptığınızı hemen deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yöntem çok kolay ve pratik ama değil mi Ayfer Hanım..

      Sil
  15. Yorumumu tekrar giriyorum, umarım iki kere yayınlanmaz:)))Bloğunuza rastladım kış hazırlıkları için ama vakumlama işiniz en çok ilgimi çeken nokta oldu. Bunun için tekrar uğramıştım ki kayınvalidemin yaptığı bozulmuş yaprak salamurasını nasıl kurtaracağıma dair bir fikir verdiniz, umarım atrifnizle tekrar kurtulur.Bu arada vakumlama işinini de öğrendim hemen deneyeceğim. Üye de oldum size sanırım:)Bir taşla üç kuş...Ben de bloğuma beklerim, gerçi ben de henüz çok bişi yok ama:))Sevgiler...("aymutfak01" bloğum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bozulma derecesini bilmek lazım.. İnşallah kurtarabilirsiniz yapraklarınızı..
      Bloğunuzada göz attım henüz yenisiniz sanırım.. Başarılar dilerim bir zamanlar benim blogda da durum aynıydı ama birde bakmışsın neler neler olmuş..
      Sevgiler..

      Sil
  16. ALLAH.SIZDEN.RAZI.OLSUN.
    2kılo.bezelyeyı.ayıklamıs.kurumasını.beklerken.sızın.sıtenızı.buldum..
    vakumlama.yontemınıze.bayıldımmm.ve.hemen.yaptım.kucucuk.vakumlu.bezelyelerım.oldu.sayenızde..
    ALLAH.YEMEK.NASIP.ETSIN.HEPIMIZE.SEVGILER

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...