7 Kasım 2010 Pazar

Mandalina Soslu ,Haşhaşlı ,Havuçlu,Pekmezli Kek....



Uzun bir pırasa arasından sonra yine beraberiz..
Haklısınız bloğu her açışta, güzelde olsa pırasa yemeği ile karşılaşmak hoş olmadı..
Neyse mandalinalı, pekmezli, havuçlu, haşhaşlı hatta hurmalı bu kek daha içi açıcı değil mi?


Haşhaşı kek ve revani içinde kullanmak hoşuma gidiyor..
Mandalina veya portakalda hoş bir aroma veriyor keke
havuç ve pekmezle de daha çeçişlendirdik,ortaya yumuşacık mis gibi kokan bir kek çıktı..


Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
Yarım su sardağından biraz fazla sıvıyağ
1 su bardağına yakın haşhaş(koyu renkli olandan)
1 su bardağı havuç rendesi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı mandalina suyu+1 Yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı pekmez
Aldığı kadar un(1,5 su bardağı kadar)

Sosu için
1 su bardağı mandalina suyu
1 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı su

Yapılışı
Oda sıcaklığındaki yumurtalarımızı karıştırma kabımıza kırıp şekerle birlikte krema kıvamına gelene kadar karıştıralım. Sıvı yağımızı ekleyelim.
Çırpmaya devam edelim.Haşhaşı,vanilyayı,zencefili,tarçını, pekmezi ve havuç rendemizi ekleyelim karıştıralım.
En sonunda un ve kabartma tozunu karıştırıp yavaş yavaş ilave edelim.
Hamuru ben yayvan yuvarlak bir kek kalıbına döktüm.
Kek hamurumuzu 175 derecede ısıtılmış fırında 45 dakika kadar yavaş yavaş pişirelim.
Keki pişirme süresi fırından fırına değişebilir,sizde kendi fırınınızı düşünerek kontrollü olarak pişirin..

Kekimiz pişince ilk sıcaklığının geçmesi için biraz dinlendirelim. Sonrasında 1 su bardağı mandalina suyu ile 1 yemek kaşığı şekeri karıştırarak bunu soğumuz kekimizin üzerinde gezdirelim.
Bu arda mandalina sosumuzu hazırlamak için ;
Mandalina suyu ,şeker ve nişastayı karıştıralım ve koyulaşıp jöle kıvamına gelene kadar pişirelim.
Kekimizin üzerine dökelim.
***
**Üst fotoğraftanda anlaşılacağı gibi kekin tadına bakabilmek için ben sabırsızlık yaptım,henüz kek sıcakken dilimlemeye kalkıştım. Bu durumda da kekim azıcık ufalandı.

** Bu kekin içine küçük parçalar halinde fındık veya cevizde ilave edilebilir. Ben kırmaya üşendim eklemedim.
** Pekmez miktarı artırılabilir.Pekmezle mandalina ve portakal gibi  C vitamini içeren asitli meyvelerin birlikte tüketilmesi pekmezdeki D vitamininin vücutta daha iyi emilmesi açısından tavsiye ediliyor. 
**Mandalina sos sade haliyle bile zevkle yenilebilecek cinsten, tadı çok hoş.
**Kekte un miktarında aşırıya kaçmazsanız ve bu keki kontrollü pişirirseniz kekiniz daha bir sünger gibi puf puf olacaktır.
..............................Afiyet Olsun..........................

20 yorum:

  1. Süpersinnn :) Bahçemde 10 tane mandalina ağacı var ve ben mandalinaları ne yaparım diye düşünüyordum. Çok mutlu oldum şimdi yarın hemen yapılacak bu kek:)) bu sos yapılıp saklanılırmı acaba??? bu arada hoşgeldin...

    YanıtlaSil
  2. Cok guzel bir tarif bu, ellerine saglik. Mandalina ve havuc ikilisi guzel olur.

    YanıtlaSil
  3. sevgi gene farklı bir tarif arkadaşım nerden buluyorsun böyle değişik değişik diyeceğim ama tarif cenneti olan bir yerde oturuyorsun

    YanıtlaSil
  4. Hoşgeldin canım.Pırasamızı yedik,ardından bu mis kokului,leziz kekimizden de bir dilim isteriz:)
    Ellerine,gönlüne sağlık.
    Cici pazarlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım,ne güzel bir kek olmuş böyle,bol vitaminli ve enfes görünümlü..
    Afiyet olsun..
    Mutlu akşamlar,tatlı haftalar diliyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. nefis bir kek olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Muhtesem bir kek bayildimm!istedigim hersey var icinde,hemen yazdim,yarin yapacagim insallah,kekimiz bugün bitmisti iyi oldu,tarif icin tesekkürler Sevgi,sevgiler sana...

    YanıtlaSil
  8. görüntü süper ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Sevgi Hanım kek harika gözüküyor ellerinize,emeğinize sağlık.Geçtiğimiz günlerde haşhaşlı katmer yapmak istemiştim fakat ne mümkün;haşhaş bulamadım,siz nereden temin ediyosunuz?Mısır çarşısı yada baharatçılardan mı?.Selamlar.

    YanıtlaSil
  10. Estergon yeşil mandalina ile çok şey yapılabilir aslında mesela reçelini çok övüyorlar denenebilir.Mandalina ağaçların olması güzel değerlendir bence.Sos gerçekten çok güzel ama içindeki nişastadan dolayı saklanması zor sanki ama mandalina suyunu kavanozlara sıcakken koyup kapaklarını kapatıp ters çevirsen o şekilde kalabilir sanki...

    Düşbahçesi teşekkürler,havuç başlı başına keke çok yakışıyor zaten..

    Nevalciğim tarifin pekte oturduğum yerle alakası yok canım. Ama tavsiye ederim bol kokulu,yumuşacık çayla da kahve ile de iyi gidecek bir kek oldu..

    Pepelacığım istediğin kek olsun her zaman.Bu saatte yeni hafta için hayırlı bir hafta dilenir sanırım..

    Zelihe ve Lezzet sarayı teşekkürlerimi sunuyorum..

    Serpil kolay gelsin hadi bakalım.
    Sevimli hayat teşekkürler..

    YanıtlaSil
  11. Özlem23; kavrulmamış haşhaştan bahsediyorsunuz sanırım ,kekte ben o şeklini kullandım.Eminönü'ndende baharatçılarda da büyük marketlerde de kolaylıkla bulabilirsiniz. Kavrulmuş olanını ben bu aralar pazarda da görmeye başladım.Kavrulmuş olanı bulmak sanki biraz daha zor gibi..

    YanıtlaSil
  12. Kek çok güzel görünüyor. Üzerindeki mandalina sosun görünümü ise ayrıca güzel. Haftasonu arkadaşlarla ablamda toplandık. Onlara sultan lokumu yaptım ama buzdolabında iki saat beklettikten sonra çıkarıp yuvarlamaya çalıştım ve olmadı. Cıvıktı. Ben de borcama döktüm. Sonra tekrar dolaba koyduk tabi. Ertesi gün yemek için çıkardığımızda çok güzel donmuştu ve yuvarlanabilecek kıvamdaydı. Demek ki iki saat bekletmnek yetmedi bunu anladım =) Arkadaşlarım çok beğendiler tadını. Tarifini istediler =)

    YanıtlaSil
  13. sevgicim ellerine sağlık.özellikle sos muhteşem.yarasın delikanlılara.sevgiler

    YanıtlaSil
  14. bende geçenlerde sevil abladan görüp yaptım sos yok üzerinde havuç da yok:))
    ama bu kekde nefis ellerin dert görmesin tatlımm:))
    öpüyorum..
    bu arada "uzun bir pırasa arası" cümlen harikaydı:))

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık harika olmuş canım
    sosa bende bayıldım kek de güzel kabarmış

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar,
    tarifinizi 3. seferdir yapiyorum ve her yiyen tekrar istiyor...
    tek kelimeyle süper.. elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  17. Mandalina ve portakallı lezzetler etkinliğime davetlisin :))
    Bu tarif çok uygun talibim yani :))

    YanıtlaSil
  18. Evet canım
    etkinlik için kabul ederim tabi
    sadece bloğumun linkini ver bir de etkinlik logusunu bir müddet blogunda yer verebilirsen sevinirim.
    Teşekkürlerrr...
    Ben resmi aldım yeni yılda yayında olacak.....

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık canım
    bu güzel tarifinlew nblogumu mis gibi mandalin kokuttun:))
    Teşekkürler............

    YanıtlaSil
  20. Hashasli nasilda guzel duruyor öyle, ellerine saglik canim

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...