23 Ocak 2011 Pazar

Kedi Dili ile Pratik Meyveli Ekler....



Profiterol ve ekler sevmeyenimiz yoktur sanırım..
Bu ikisini hazırlarken azıcık uğraşırsınız ama servis ettiğinizde de kaşla göz arasında tükeniverir..
İşte hem fazla uğraşmayayım, hem de benzer bir lezzet elde edeyim diyorsanız tarif tam size göre derim..
Benim de uğraşmak için çok halim yoktu ama çocuklarıda mutlu etmem lazımdı ..

Ben evde sade ve karışık olmak üzere iki çeşit kedi dili olduğu için bu şekilde kullandım..
Normal eklerde meyve olur mu  bilmem ama ben ara katta kullandım,çokta güzel oldu.. 

Malzemeler
1 paket kedidili( sade yada kakaolu)
Kedi dilini ıslatmak için 1,5 su bardağı kadar süt

Ara kreması için
2 Bardak süt
1 çay bardağı şeker
3 Yemek kaşığı krema
1 paket vanilya
3 Yemek kaşığı un(silme)
1 Yemek kaşığı nişasta(silme)
**
Yine ara kata değişik meyveler
(muz,kivi,çilek)

Üzerine çikolata sosu
2 su bardağı süt
1 çay bardağı şeker
3 yemek   kaşığı kakao
1 yemek kaşığı nişasta
arzuya göre üzrine hindistan cevizi,pasta süsü,fındık fıstık tozu..

Yapılışı
Süt,un ve nişastayı tencerede iyice karıştırıp bir taşım kaynatalım.
Ocaktan aldıktan sonra içerisine şeker,krema ve vanilyayı ekleyip mikserle pürüzsüz olana kadar çırpalım.
Ara kremamız soğurken çikolata sosunu hazırlayalım..
Çikolata sos için tüm malzemeyi karıştıralım, kaynayana kadar pişirelim.
Kedi dili bisküviden bir tane alıp,süte iyice batıralım..
Arasına hazırladığımız kremadan sürüp üzerine küçük küçük doğradığımız meyvelerden zevkimize göre dizelim.
Üzerine ise tekrar sütle yumuşattığımız kedi dilini kapatalım.
Bu işlemi kedi dilleri tamamen bitene kadar tekrarlayalım..
En son çikolata sosunu üzerine döküp dilediğimiz şekilde (fındık,fıstık,hindistan cevizi rendesi) süsleyelim.
Ve artık isterseniz aceleniz varsa bir kaç saat sonra,
isterseniz de bir gece buzdolabında dinlendirdikten sonra ertesi gün
servise hazırdır.......

Daha da kolay olsun derseniz araya krema yerine kremşanti ,üzerine ise hazır çikolata sosu kullanabilirsiniz..

.............Afiyet olsun.............

9 yorum:

  1. tembel teyyare soruyor ; ara kremayı vanilyalı ya da muzlu pudingle yapsak nasıl olur ?

    YanıtlaSil
  2. bence meyve çok yakışmış arkadaşım.çokta güzel olmuş pasta.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık.. özellikle çocuklar için harika bir lezzet

    YanıtlaSil
  4. Nevalciğim zaten bu ekler gerçeği değil istediğin şekilde deneyebilirsin bence..
    Hatta çikolata sos yerine meyveli bir sos bile kullanılabilir diye düşünüyorum..


    Sevda teşekkür ederim..,

    Deli anne evet evet çocuklar çok severek yediler.Hatta küçük oğlum ingilizce partisi için hafta içine sipariş bile verdi,tekrar yapacağım anlayacağın...

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık pratik ve nefis bir lezzet elde etmişsin:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık. Bende çok yapıyorum bunu. Hem pratik hemde leziz.Meyveli hiç denemedim ama, birde öyle deneyeyim :)

    YanıtlaSil
  7. Birde ne zamandır sorucam unutuyorum. Blogundaki Lilypie'den eklediğin yaş grafikleri varya! Orada minik melek diye birşey görüyorum. Yeni bir bebişmi geliyor yoksa? Kaçırmışım galiba ben :)

    YanıtlaSil
  8. Emine meyveliside çok güzel oluyor emin olabilirsin..

    Evet canım inşallah iki ay sonra bir fert daha katılacak ailemize hayırlısıyla doğru anlamışsın...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Aaa çok sevindim.Hayırlısı olsun, Allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin inşallah...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...