18 Mart 2011 Cuma

Pırasalı Mısır Ekmeği 1.....



Mısır ve unu deyince aklıma Karadeniz geliyor; sanki mısırı sadece Karadenizliler kullanırmış gibi ...
Tabi belli bir bölge ile sınırlamamak lazım .
Kaç gündür aklımda mısır ekmeği yapmak vardı ; ve sonunda düşünceyi uygulamaya dönüştürdüm..
Mısır unu ekmeği malzemelerini çıkarırken buzdolabında kalmış pırasaları görünce ekle bunları da dedim kendi kendime ,çokda iyi ettim..


Başlıkta ben pırasalı mısırunu ekmeği desem de;
internette yaptığım kısa bir araştırma ile değişik adlara sahip olduğunu farkettim..
Mesela bu lezzetin Gürcülerdeki adı KAŞNUKA Arnavutlardaki adı PİLASKA yadaPLASKAbir başka adı ise KARMACA imiş..
Adı her ne olursa olsun size garanti veririm ki çok lezzetli; özellikle de sıcak sıcak enfes..


MALZEMELER
3 adet pırasa
1 adet yumurta
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
 2,5 su bardağı mısır unu
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz(silme)
1,5 tatlı kaşığı şeker(silme)
 1 paket kabartma tozu
kırmızı biber

YAPILIŞI
Önce pırasaları yıkayıp ince ince doğrayarak 1 tatlı kaşığı tuz ilavesi ile tuzlayıp elimizle ovalım. 
 Pırasaları ovdukça solacak ve sulanacaktır.
Sonra yumurta, süt, sıvıyağı pırasaların üzerine ilave ederek karıştıralım.Daha sonra kalan malzmeleri ilave ederek yine karıştırmaya devam edelim. Kıvamı kek hamurundan biraz koyu olacak. Yağlanmış tepsiye ya da borcama döküp, 180 derecede ısıtılmış fırında 40 dakika kadar üzeri ve içi pişene kadar pişirelim.

*
***
Mısır,faydaları oldukça fazla bir besin maddesi.
E vitamini içeriyor ve A, B ve K vitaminleri ile kalsiyum,potasyum,magnezyum,çinko,fosfor,bakır ve demir mineralleri açısından da zengin bir besin. Vücuda ve zihne enerji veriyor
Bağırsakları yumuşatıyor.Göz ve diş sağlığı için ve ayrıca böbreklerede faydalı. 
Günümüzün başbelası GDO olayını da unutmamalı..
Mısır GDOnun en çok olduğu besin maddesi..

Bu yüzden de güvenirliliğine inandığınız unları kullanırsanız sizin ve yavrularınızın yararına olacaktır..

Diğer pırasalı mısır ekmeği (porsiyonluk)tarifi için buraya bakabilirsiniz..

...................Afiyet Olsun..................

8 yorum:

  1. bende ara sıra bu ekmekten yaparım. gerçekten çok lezzetli bizde çok severek yiyoruz.
    ben unu pazarda bir tezgah var ordan alıyorum ama normal çuvalda değil büyük kağıt çuvallarda olan bir mısır unu lezzeti felan çok güzel ama fabrikasyon olduğunu düşündüğümden bende hep gdo şüphesiyle bakıyorum :( inşallah değildir.keşke olsa şöyle köylerden getirip satanda bizde rahat rahat alsak.ellerine sağlık hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık pırasalı hiç denemedim

    YanıtlaSil
  3. İç ses uzuuun bir aradan sonra hoş geldin.. Sana da hayırlı cumalar..
    Mısır ununu ben köyden getirtiyorum. Artık dışarıdan almak pek çok besin gibi şüpheli.. Hem böylesi daha sağlıklı ve daha lezzetli..

    Serpil bence hemen denemelisin,ayrı bir lezzet katıyor..

    YanıtlaSil
  4. che meraviglia!! chissà che buona!!ciao!

    YanıtlaSil
  5. MERHABALAR,
    TUZLA OVDUĞUNUZ PIRASANIN ÇIKAN SUYUNU SÜZÜYOR MUSUNUZ? AYNI YÖNTEMİ ISPANAKLI BÖREKTE YAPIYORUM.

    SEVGİLER VİVİ

    YanıtlaSil
  6. Adsız arkadaşım tuzla ovduğumuz pırasanın suyunu atmıyoruz vitamin dolu bu suyu kullanıyoruz diğer malzemeleri üzerine ilave edip yoğuruyoruz..
    Adınızı yazarsanız sevinirim..

    YanıtlaSil
  7. Hale

    Bende yarın deneyeceğim inşallah, çok lezzetli olduğundan eminim, harika görünüyorlar, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Hale

    İlk yaptığımı annemlere giderken götürdüm, çok beğendiler, çok lezzetli oldu gerçekten

    Geçtiğimiz cumartesi annemin misafirleri gelecekti, tekrar yaptım, çok beğenildi, paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...