2 Haziran 2011 Perşembe

Regaib Kandili ve Fıstıklı İrmik Helvası....


Bu gün Regaip Kandili.
Kainatın onun yüzü suyu hürmetine yaratıldığını bildiğimiz, Hz.Muhammed'in ana rahmine düştüğü gündür,
 3 ayların başlangıcıdır. 2 ay sonra bu gün Ramazan ayıdır.
Bu vesile ile hepimizin Reaip Kandili'nin hayırlara
 vesile olmasını dilerim.

Mis gibi tereyağı kokan, güzel kavrulmuş helvaya kim hayır diyebilir ki?
Helvalar ülkemiz ikram kültüründe kendine ayrı bir yer bulmuştur.
İnsanımızın sevincinde de üzüntüsünde de paylaştığı ayrı bir lezzettir ..
Kandil günleri evlerde helva yapılıp komşulara, akrabalara dağıtılır.
Bu durum o günün kandil olduğunu unutanlara hatırlatmak içindir...
Bu alışkanlık insanlar arası muhabbeti arttırır.
*
Osmanlıda helva yapımı için özel inşa edilen helvahaneler bile varmış.. 
Osmanlı Saraylarında yapılan helvalar ikram edilirken gümüşten tepsiler üzerinde sunulurmuş.

**
İrmik helvasının en güzel hali sıcak ve yumuşacık halidir..
Görüntüsü bile cezbedicidir bakınız aşağıdaki foto


Malzemeler
3 su bardağı irmik
1 paket çam fıstığı
2 yemek kaşığı tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
***
Şerbeti
2 su bardağı toz şeker
3 su bardağı süt
1su bardağı su

Hazırlanışı
Sıvı yağı ve tereyağı yayvan bir tencereye alalım eritelim, 
fıstık ve irmiği de ilave ederek orta derecede ateşte kavurmaya başlayalım...
Fıstıklar kızarana kadar sürekli karıştırarak kavuralım...
Fıstıklar kızarınca irmiğimizde yeterli derecede kavrulmuş olacaktır..(Dikkat edelim kızaracak kahverengi olmayacak)
Ayrı bir tencerede süt ve suyu karıştırıp ıltalım. Şekerin de  yarısını ilave edelim eritelim.
Hazırladığımız bu şerbeti kavurduğumuz irmiğimizin üzerine dikkatlice dökelim.
Şerbet dökülürken yüksek ısıdan dolayı sıçrayabilir dikkatli olmanızı öneririm.
Tencerenin kapağını sıçramalar geçene kadar kapatalım.
Daha sonra kısık ateşte irmiğimiz su süt karışımını iyice çekene kadar karıştıralım.
Bu aşamada şekerimizin kalan diğer yarısınıda ilave ederek karıştıralım.
Bunun sebebi şekerin irmiği daha tane tane yapmasıdır.. 
İstediğimiz kıvama gelince karıştırmayı bırakarak ocağı kapatalım. 
Tenceremizin kapağını kapatalım ve iyice demlenmeye bırakalım.
***
Servis yaparken irmik helvasının üstüne toz şam fıstığı serpiştirilebilir.
Kavrulmuş çam fıstığı da kullanılabilir ki hem görüntü hemde lezzet olarak çok yakışıyor.. 

Sanal olarakta olsada yaptığım bu helvadan herkese sunuyorum lütfen kabul edin.
Regaip kandiliniz tekrar mübarek ,edeceğiniz dualarınız kabul olsun...

................Afiyet olsun...................

9 yorum:

  1. offfff.süper olmuş canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
  2. of of of diyorum yanına maraş usulu dondurmayla yemede seyret(diyetteyim ya o bakımdan)eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Yine nefis seyler yapmissin,diyetteyim ama azda olsa yiyerek nefsimi körlemeye calisiyorum,helvadan cok canim cekti,esim cok güzel yapar,seninde Regaip Kandilin mübarek olsun,Sevgicim,bana biraktigin yorum icin cok tesekkürler,minik oglumuz gayet iyi teyzesi,bu aralar hep yerde ,dönme calismalarinda ve geri geri gitmekte!hayirlisiyla sende görürsün insallah o günleri,cabuk büyüyorlar biliyorsun,öptüm seni.

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı kandiller...
    Ellerine sağlık,nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  5. canııımm ellerine yüreğine sağlık dularına yürekten amin diyorum bende senin kandiini kutluyor feyizli ve bol ibadetli geceler diliyorum
    enfes helvamıda aldım ALLAH KABUL ETSİN:)
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  6. Harika gorunuyor .Ellerinize saglik!
    Hayirli kandiller.

    YanıtlaSil
  7. hayırlı kandiller size de

    YanıtlaSil
  8. Üç aylarımız mübarek olsun Sevgicim. Helva bu ayların olmazsa olmazı. Ellerine sağlık canım kardeşim...

    YanıtlaSil
  9. DUYGU'DAN SEVGİLER :)
    SEVGİ HANIM EN SEVDİĞİM HELVADIR KENDİLERİ VE HEP ABLAMIN YAPMASINI BEKLERDİM :) AMA SİZİN TARİFİNİZLE BEN DE YAPTIM VE BİR GÜZEL AFİYETLE YEDİM :) İÇERİSİNE FISTIK ARTI CEVİZ PARÇALARI KATTIM BEN, TATLILARDA CEVİZİ ÇOK SEVERİM DE... ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...