25 Eylül 2011 Pazar

.....Gecikmiş Bir Akraba Günü ......

Eveeeet Canlar bir akraba günü postu ile yine karşınızdayım..
Başlık sanki biraz yanlış oldu..
Aslında geçiken akraba günümüz değil, sadece yazısı oldu ; bu arada bende bir önceki akraba günümüze tatil dolayısı ile katılamayınca baya bir ara vermiş oldum.
( Farkındayım ,üst cümle biraz uzun oldu idare ediverin.)
Bu günü ,geçen hafta sonu teyzemde gerçekleştirdik.
Tatilin sonu olması itibari ile bir kaç eksiğimiz vardı ama katılım yine de iyiydi..
Şimdi saydımda katılmayanlarla bile sayımız 25 varmış....
 *
Gelsin çaylaaaar...
Bakalım gün menümüzde neler varmış...

Tepsi tepsi Su Böreği
Neriman Teyzemin ellerinden

Çiğ Köfte
 ( teyzemin oğlu Burak'dan)
Çiğ köftenin baharatları taaa Geliboludan gün için kargoyla istendi..
Baharat karışımın içinde bir ben yoktum...
Ve Burak çiğ köfteyi hazırlarken biraz kısırvari hazırladı ama lezzet süperdi..
Tekrar ellerine sağlık Burak... 

Yoğurtlu Tavuklu salata..
tarif gelecek



Revani(tık)
.

Veee Domates soslu karışık kızartma...
*"Kim rızkının bol olmasını ve ömrünün uzamasını isterse sılayı rahim yapsın." (Buhârî, Edeb, 12)
*"Allah'tan korkun ve akrabalık bağlarını kesmekten sakının" (en-Nisâ, 4/I);

*"Yoksula yapılan sadaka bir sadakadır. Bu sadaka akrabaya yapılmışsa iki sadaka demektir. Biri sadaka, diğeri sıla-i rahimdir ki bu da sadaka sayılır" (Tirmizi, Zekât, 26).
*Akrabalarımız, özellikle hala, teyze, amca, dayı, gibi yakınlarımız aileden sayılır. Onları kendi yakınlarımız bilerek davranışlarımızı ayarlamakta büyük faydalar vardır. Rasûlüllah (s.a.s): "Teyze, anne yerindedir" (Tirmizi, Birr, 5) buyuruyor. Amca da baba yerindedir. Bu kadar yakın olan kişilere karşı yerine getirilmesi gereken bazı ahlâkî görevlerin bulunması tabiidir. Bu görevler arasında olan ziyaretlere özel bir yer ayrılmalıdır. Aşağıda anlatılacak genel ziyaret kurallarına uyarak yakınları, başta bayramlar olmak üzere, zaman zaman ziyâret etmek, mümkünse hediyeler götürmek güzel bir davranıştır. Yapılan ziyareti iâde etmek de gerekir. Müslümanı ziyarete gelene gitmemek aradaki bağların daha çabuk kopmasına sebep olmaktır.
*İyiliğe benzeri ile karşılık veren kişi, tam anlamıyla akrabasını görüp gözetmiş olmaz. Hakiki sıla, kişinin kendisi ile ilgiyi kesenleri görüp gözetmesidir" (Buharî, Edeb, 15).

Kaynak: http://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/239696-hz-muhammedin-akraba-ziyareti-ile-ilgili-sozleri-nelerdir.html#ixzz1YzJtLgDy

*
Şimdi size bir soru..
Farkındaysanız en son fotoğraf boyut olarak küçük diğerleri ,büyük
Fotoğraflar paylaşılırken küçük mü olsun yoksa büyük mü ne dersiniz?...

                                                                           Sevgiyle kalın...........

15 yorum:

  1. Resimler mümkünse büyük olsun Sevgicim,öyle daha güzel! ve suanda ac olan bana cok büyük haksizlik bu resimler! ama yinede sizi tebrik etmeden gecemeyecegim,agzinizin tadi hic bozulmasin dilerim...

    YanıtlaSil
  2. Serpil fotoğraflar için görüş bildirdiğin için teşekkür ediyorum. Duana da amin diyorum..

    YanıtlaSil
  3. resimler büyük olunca yanımda gibi geldi canım.uzanıp alasım geldi hepsinden.afiyet şeker olsun hepinize.menü hariymış.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Canım bu mamalar karşısında sadece yutkunuyorum:))Teyzenizin ve teyzenizin oğlu Burakın ellerine sağlık,resimler konusundaki fikrim ise mümkünse büyük olsun çünkü detaylar daha güzel görünüyor:))muhabbetle..

    YanıtlaSil
  5. gözlerim bayram etti. Ben aranızda olsaydım, hmm öyle hayal ediyorum;ilk önce su böreğinden alırdım ve arkasından revani, tabi ki çay :)
    yapanların ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. teyzenin oğlu bize de çiğköfte yapsın please.

    YanıtlaSil
  7. :=)
    Neriman teyzene benden çokkk sevgiler !!
    su böreğine öpücükler :=)

    YanıtlaSil
  8. cok cok güzel bir sofra... her birinize afiyet olsun... fotograflar büyük daha hos bence :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Bu kadar yemeği bir arada görünce,açlıktan ölen insanlar aklıma geliyor.:( dostluklarınız daim olsun.Aslında resimler tadımlık olsa daha iyi olmazmı?sevda hanım.Hoşca kalın
    Serpil

    YanıtlaSil
  10. Serpil hanım düşüncenizde haklısınız ama bizim yaptığımızda bir yerde sılay-ı rahim..
    Büyük şehirdeyiz ve akrabalık bağımızı sağlam tutmaya çalışıyoruz..
    İstanbul'un bir ucundan diğer ucuna akrabalar bir araya geliyoruz ve bir günümüzün tamamını beraber geçiriyoruz..
    Bu yapılanlar bize tadımlık bile gelebiliyor..
    Malum sayımızda azımsanmayacak kadar var..
    Çoğu zaman büyüklerle beraber çocuklarda var sizce yapılanlar yine de çok mu?

    YanıtlaSil
  11. abla, çiğ köftem için iade-i itibar istiyorum =)))). Yani "biraz kısırvari hazırladı" demişsin de bu iş böyle yani sayı artınca yapım teknikleri değişiyor ama kısırvari olmuyor =))))

    YanıtlaSil
  12. Neyzen Burakçım ama sende çiğ köfte bulgurunu önce biraz kısır gibi ıslatmadın mı amaaa..
    Yapımı için kısırvari dedim, dikkatini çekerim lezzeti mükemmeldi ellerine sağlık bir daha ki güne tekrarını bekleriz efendim...

    YanıtlaSil
  13. olsun abla öyle deme, çiğ köftenin de bir gururu var. kısırvari falan dersek gururuna dokunur yani ;))) sen iste her zaman yaparız inşallah

    YanıtlaSil
  14. Tamam Burakçım hata yapmışım ,sen çiğ köftenin pirisin oldu mu?

    YanıtlaSil
  15. Yani şeyyy, estğ. demiyorum amin diyorum belki öyle oluruz ;)

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...