14 Ekim 2011 Cuma

....Bebe Bisküvisi...

Bugünkü tarifimiz herkesi ilgilendirecek cinsten değil..
Daha çok bebek ve çocuklarımızı ilgilendiriyor doğal olarakta annelerini..
Çocuklarımızın doğal ve katkısız  beslenmeleri en büyük isteklerimizden.
Bunun için elimizden geleni yapsakta dışarıdan aldığımız bir çok gıdanın içinde ne olduğunu bilmeden yiyoruz yada yediriyoruz sevdiklerimize.


Bugünler de hastayız, analı kızlı grip olduk..
Ben neyse de minicik yavrunun hastalığı insanın canını sıkıyor.
Zeynep'im 6 aylık oldu artık, zaman ne çabukta geçiyor doğumu daha dün gibi..
Ek gıdalara da başladık artık.
Abilerini büyütürken özellikle kahvaltıda doyurucu olması için bebe büsküvisi ve diğer kahvaltılıkları bereber veriyordum.
Zeynep için doktora gittiğimizde doktorunun bebe büsküvisi kullanmamamı söylemesinden sonra bende yerine ne kullanabilirim arayışları başladı.
Ve biraz araştırmadan sonra burada buldum bende kızıma evde katkı maddesiz ,içinde ne olduğunu bildiğim,uzun süre saklanamayacak büsküviler yaptım.. (uzun süre saklanamaması doğal içinde katkı maddesi yok çünkü)
Bu bisküviyi kahvaltısına yada meyvesine katabilir, isterseniz de eline verip yedirebilirsiniz.

Malzemeler  
10 yemek kaşığı tepeleme un
100 gram oda sıcaklığında tereyağı
2 yemek kaşığı pekmez (Üzüm yada dut)
1 yumurta (1 yaş öncesi için sadece sarısı)
1 limon kabuğu rendesi 

Hazırlanışı
Yukarıdaki malzemelerin tamamını karıştırarak yoğuralım ve pürüzsüz bir hamur elde edelim. (tadı az gelirse pekmez ilave edebilirsiniz) Benim kullandığım pekmezin kıvamı yoğundu bana bu kadarı yetti.. 
Hamuru  ne kalın nede ince orta kıvamda olacak şekilde şekillendirelim.
 Çok ince olmamalı, pişince çok sert olur, kalın olursada içi pişmez.
 Önceden ısıtılmış 190 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika pembeleşene kadar pişirelim.
*
Büsküvilerin üzerindeki şekli çatalla verdim.
Ve sonuç benim için güzel oldu.

*Bisküvilerin rengi pekmezden dolayı biraz koyu olacaktır.
*Pişerken kurutmamak için sık sık kontrol etmek gerekiyor.
* Bir çay bardağı yada değişik kurabiye kalıpları ile de şekil verebilirsiniz.
*Kullanacağınız pekmezin kıvamı eğer akıcıysa unu koyarken kaşık kaşık koymanız yerinde olur.
*1 yaş öncesi bebeği olanlar yumurtanın sadece sarısınını kullanmaları allerji açısından önemlidir.  Bende sadece yumurtanın sarısını kullandım.
*Vanilya ve kabartma tozu gereksizdi. Sadece bir miktar aroma vermesi açısından limon kabuğu rendesi kullandım. 
*100gr lık tereyağı miktarını azıcık düşünerek kullandım, sanki biraz fazla gibi geldi bana ama zaten kahvaltısı içine de tereyağı ilave ediyoruz onun yerine diye düşündüm..
*Bisküvilerin içine toz fındık yada ceviz de ilave edilebilir.(Doktorumuz kahvaltıda ceviz kullanabileceğimizi söyledi bisküvülerin içinde de doğal olarak kullanılabiliriz)
*Benim bisküvilerim piştikten sonra elle kolayca dağılabilecek cinstendi ,kahvaltıda da yoğurdun içinde de ezerek çok rahatlıkla kullandım. ...
*Kapalı cam kase yada kavanozun içinde 8 -9 gün saklanabilirsiniz.

......................Afiyet Olsun.....................

9 yorum:

  1. merhabalar benim de 8. ayını doldurmak üzere olan bir oğlum var. ilk bebeğim ve oldukça tecrübesiz biri olarak ne yedireceğimi şaşırıyorum. bu tarifi görünce çok sevindim. ben de deneyeceğim inşallah oğlum beğenir.
    paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun.
    Bebeklerin hastalığı çok daha zor geçiyor ve insanın içini acıtıyor.
    Allah şifa versin.
    Bende kızıma yapmıştım bir aralar bu bisküvilerden ..
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. canım çok geçmiş olsunnn:(
    bebe bisküvilerini sanırım koca bebekler de çok severler:)
    ellerine sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. bence bebisi olmayanlara da hitap eder bu tarif, cunku bebe biskuvileri cok leziz oluyor!
    yiyen miniklere, buyuklre afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  5. canım çok geçmiş aolsun acil şifalar... ellerine sağlık canım nekadar güzel olmuş bu bisküviler

    YanıtlaSil
  6. gecmis olsun Sevgi, aman cocuklara bizrsey olmasin insanin ici aciyor.
    Ellerien saglik biskuvide harika gorunuyor.

    YanıtlaSil
  7. çok geçmiş olsun allah şifalar versin
    bisküvilerde çok besleyici olmuş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Gecmis olsun sizlere.. Birsey sorucam sutle islattiginizda nasil oluyor?
    Oglum sutlu seviyor cicibebeyi)

    YanıtlaSil
  9. Rana Eslem Gülmez; ben bu bisküvileri direkt ıslatmadım hiç bebeğimin kahvaltısı için önce elimle ufalayarak kullandım genelde.
    Gerçi sonrasında su ilave edince eriyordu. Sütle de öyle olur herhalde..

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...