26 Eylül 2012 Çarşamba

Kadayıflı Muhallebi

 
 
Kadayıflı muhallebiyi bilmeyenimiz yoktur aslında .
Denemeyen arkadaşlarımıza da mutlaka denemeleri için tavsiye ederim.
Bendeniz ilk yaptığımda borcamda yapmıştım.
Sonraki denemem de rulo versiyonu olarak devam etti..
 Bu sefer eşimin yemeğe gelecek arkadaşları için tek kişilik servis etmek istedim.
Kupta sunmak biraz daha oyalayıcı olsa da daha sevimli geliyor göze ne dersiniz?
 Tüm basit porsiyonluk sunumlarda olduğu gibi.. 
 

Malzemeler
250 gr tel kadayıf
5 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı tereyağı
1 su bardağı kırılmış ceviz veya fındık içi
 
Muhallebisi için
1 lt süt
1 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1 paket süt kreması veya toz krem şanti
1 paket vanilya
 
Yapılışı


Önce kadayıfı kavurarak işe başlayalım..
Kadayıfımız yumuşak ,taze ise iki saat buzlukta sertleşmeleri için bekletelim.
 Yok, benim kullandıklarım gibi zaten kuru iseler elimizle kırarak küçültelim..
Kadayıfımızı geniş bir tencereye alıp, üzerine tereyağ ve toz şekeri ekleyelim ve kısık ateşte altın rengini alana kadar kavuralım.
Altta gördüğünüz kıvama gelince cevizini ekleyip soğuması için bekletelim  (fındık kullanıyorsanız ve fındıklar kavrulmamışsa, kadayıfı kavururken başta beraber fındığı da ilave edelim.
 Kavrulmuşsa en son ilave edebilirsiniz.
 
 
Tatlımızın muhallebisi için krema ve şeker hariç tüm malzemeyi  tenceremize alalım, karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar bir kaç taşım kaynatarak pişirelim..
 Ocaktan alalım bir kaç dakika mikserle çırpalım..
 İçine kremamızı ve şekeri ilave ederek mikserlemeye devam edelim.(Bu şekilde hem tatlımızı soğutmuş hem de daha pürüzsüz bir hal almasını sağlıyoruz)

 

 
Kuplara yeteri kadar muhallebiyi alalım üzerini de kavurduğumuz kadayıfla kapattık mı tatlımız tamamen soğuyunca servise hazırdır.. 
 
*Tatlıyı aynı gün yapıp yemekte fayda var eğer bir önceki gün yaparsanız kadayıflar yumuşayabiliyor.
* Kadayıfları fazla miktarda kavurup dondurucunuz da saklama kabında saklayabilirsiniz.. Daha sonra ki kullanımlarınız için elinizin altında hazır olacaktır..
* Bu tatlıyı tek kişilik porsiyonların dışında ,büyük boy bir cam kaptada kolayca hazırlayabilirsiniz..
*İsteğinize göre kadayıf-muhallebi-kadayıf şeklinde de kuplara paylaştırabilirsiniz.
*  Kadayıf ve muhallebiyi sıcakken bir araya getirirseniz , sıcaktan kadayıflar yumuşar ve çıtırlık  özelliğini kaybeder. Bunun için muhallebiyi mikserleyerek soğutuyoruz..
 
.......Afiyet Olsun.......

8 yorum:

  1. harikasin canim
    cok severek yapar ve severek tüketirim
    kuplarda sunum servis kolayligi olmus dikkate alacagim
    dualarimi sevgilerimi biraktim ablam

    YanıtlaSil
  2. çok şık bir sunum olmuş canım.çokta sevdiğim bir tatlı.ellerie sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. bayılırım..bizde de çok sevilir..anında biter..ellerine sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Bu kadar tesadüf olur yani, tam ben de bu gün kadayıflı muhallebiyi yapayım diyordum ki tarif karşıma çıktı :) Bu şekilde tek kişilik yapma fikri de çok iyi.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Şahane görünüyor gerçekten ellerine sağlık canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. İFTARDAN SONRA İKRAM ETMEK İÇİN YAPTIM, MİSAFİRLERİM BAYILDI, ELLERİNİZE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  7. DUYGU'DAN SEVGİLER :)
    SEVGİ HANIM BU TATLININ MUHALLEBİSİNİ HEM ÇİĞ KREMAYLA HEM KREM ŞANTİ İLE DENEDİM. BENİM FAVORİM KREM ŞANTİLİ OLANI OLDU. EŞİMDEN DE TAM NOT ALDI :) ARTIK BENİM VAZGEÇİLMEZ TATLIM SİZİN BU TATLINIZ. İYİKİ VARSINIZ...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...