27 Aralık 2012 Perşembe

Brownili Cheesecake (Pey kek)


Cheesecake (Türkçe adıyla peykek) tadını sever misiniz?
Herkesin sevebileceği bir tad değil kabul ediyorum ama seveni de çok biliyorum..
Ben seviyorum bu tadı ...
Cheesecake’ler, yapımında kullanılan malzemelere ve üzerine dökülen soslara göre farklılık gösteriyor malzeme listesinde değiştirilemeyecek tek bir şey var o da peynir...
Hemen hemen bir aydır arşivde uslu uslu yayınlanmayı bekliyor bu lezzet..
Pişirildikten sonraki bekleme süresini saymazsak kolay hazırlanan bir tarif..

Malzemeler

Browni bölümü için
160 gr bitter çikolata
1 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Yarım çay bardağı fındık ya da ceviz(orta irilikte)
 
Cheesecake bölümü için
1 su bardağı krema
1 su bardağı şeker
2 yumurta
1 paket labne peyniri
3 yemek kaşığı un
1 limon kabuğu rendesi   

 
Yapılışı
Önce browni kısmını yapıyoruz.
Bunun için karıştırma kabımıza yumurtaları kıralım üzerine de şekeri ilave edelim ve çırpmaya başlayalım..
Şeker ve yumurtalar krema kıvamını alınca labne peynirini ve süt kremasını ilave edelim.
3 yemek kaşığı unu da ilave ederek çırpmaya devam edelim.
Limon kabuğu rendesi ve cevizleri de ilave edelim.
Browni karışımımız hazırdır..
Yağladığımız kalıbımıza bu karışımı dökebiliriz.
 
Sıra geldi cheesecake bölümüne.
Bunun için bitter çikolatayı benmari şeklinde eritelim..
Başka bir karıştırma kabında yumurta ve şekeri çırpalım.
Kakao, vanilya, kabartma tozu ve unu da ekleyerek çırpmaya devam edelim.
En sonunda da erittiğimiz çikolatayı ilave edelim.
Cheesecake karışımımız hazırdır bu karışımı daha önce hazırlayıp kalıba döktüğümüz browni karışımımızın üzerine yavaşça dökelim..
180 derecede ısıttığımız fırında cheesecake içini çekip üzeri kızarıncaya kadar pişirelim..

Altta devam da cheesecake üzerine bir kaç püf nokta da okunmak üzere sizi bekler.. 

 
*Cheesecake buz dolabında 3-4 saat hatta bir gün bekletip servis yaparsanız.sonuç daha memnun edici olacaktır.
Eğer bendeniz gibi acele ederseniz cheesecakeniz de çökmeler hatta çatlamalarla karşılaşabilirsiniz.

*Cheesecake'in, gereğinden uzun süre pişirilmesi de çatlamasına sebep olur. Cheesecake'in pişmesi tamamlandığında, ortasının hala (5 - 6 cm. çapında) biraz sallanması doğaldır.
*Cheesecake piştiğinde, fırın kapağını aralayarak ,kalıbı çalışmayan fırında 20 dakika kadar ılıması için bekletelim sonra çıkaralım.
*Bu tarifte cheesecake piştikten ve de soğuduktan sonra rahat çıkarabilmek için kelepçeli kalıp kullanmak en akıllıcasıdır...
 *Brownili cheesecake pişerken ilk 35 dakika fırınınızın kapağını asla açmayın, 35 dakikadan sonra ara sıra kürdan testi ile kontrol edebilirsiniz..
 *Servis yaparken üzerine çikolata sosu ya da meyveli bir sos ekleyebilirsiniz.

.........Afiyet Olsun.......

10 yorum:

  1. Sevgicim merhabalar,uzun zaman oldu ,gecmis dogum gününüz kutlu olsun,nice mutlu yaslari olsun Zeynep`in,sende hic ugramiyorsun,gerci üc cocuklar normal biliyorum,ben bu peykeklerde labne peyniri ile yapilani nedense sevemedim,en iyisi Quark la yani biraz eksimsi tadi olmali galoiba bana ,quark yerine bence kati yogurt kullanilabilir,ama seninkide cok nefis görünüyor ellerine saglik canim,insallah görüsürüz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilcim hoşgelmişsin bloğuma..
      Doğum günümüz için teşekkür ederim 4 ay sonra yeni yaşını kutluycaz hayırlısıyla ..
      Aslında ben ara ara bloğuna uğruyorum ama yorum yazmak her zaman mümkün olmuyor aklımdasın canım benimm..Quark meselesine gelince onun tadını çok bilmiyorum güzel diyorsan vardır bir bildiğin. Bir daha kine de o şekilde denemek lazım.

      Sil
  2. bu görüntüye bayıldım. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık hiç denememiştim ama en kısa zamanda denemek istiyorum.paylaşımlarınızı çok beğendim daimi misafirinizim artık banam misafirliğe gelirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mine hoşgeldin ..Sana da aç bloğunun kapısını şimdi uğruyorum
      Her zaman beklerim..

      Sil
  4. PAY KEK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR DAHA ÖNCE HİÇ TATMADIM YAPMAK İSTİYORUM AMA TEREDDÜTTEYİM EVDEKİLER YEMEZSE DİYE, BUNUN TADI NEYE BENZİYOR NASIL BİRŞEY NORMAL KEK GİBİMİ BİR ÇOK BLOGDA VAR CANIM ÇOK ÇEKİYOOOOR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep bu tarifte alttaki browni tabakası bildiğin kek gibi üstteki tabakayı soruyorsun sen daha çok anladığım kadarıyla.. O bölümse biraz şekerli peynirimsi bir tada sahip aslında yenilmeyecek bir tat da değil bence değişikliğe açık herkesen belki de seveceği bir lezzet..

      Sil
  5. canim benim ellerine saglik ne kadar da nefis gorunuyor
    ordan bana da parcaciklari yollasan hayir demem
    yani :))) bende bloguma seni seve seve bekliyorum
    bisous bisous

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...