19 Şubat 2013 Salı

Arpa Şehriye Salatası

 
Arpa şehriyesi salatası bildiğiniz makarna salatasının değişik bir versiyonu..
Bu salatayı tel şehriye, yıldız şehriye ile de yapabilirsiniz..
Kuskusla yapmış olduğum salata tarifi burada..
Akraba günümüz için hazırlamıştım.
Doyurucuaynı zamanda bol limon ve içine ilave edilen yeşilliklerle de sağlıklı bir salata.
    
Malzemeler
1 paket arpa şehriye
1 su bardağı mısır
8-9 adet kornişon turşu
6 adet taze soğan
Çeyrek demet maydanoz
Çeyrek demet dereotu(ben kullanmadım)
2 adet limonun suyu
1 çay bardağı sıvıyağ
3 adet havuç rendesi
2 adet közlenmiş kırmızı biber
Karabiber ve tuz
 
Yapılışı
Arpa şehriyeyi normal makarna haşlar gibi kaynayan tuzlu suda haşlayalım.(Çok pişirmemeye dikkat edelim)
Haşlanan şehriyeleri süzelim ve üzerinden soğuk su döküp karıştıralım.
Soğumasını bekleyelim.
Sıvıyağ tuz ve limon suyunu karıştırıp şehriyelerimizin üzerine döküp karıştıralım.
Havuçları rendeleyelim , diğer yeşillikleri ince ince doğrayalım,
 mısırla beraber salatamıza ilave edip karıştıralım..
Salatamız hazırdır..
 
Buzdolabında, sosunu ve içine ilave ettiğimiz diğer şeylerin aromasını çekebilmesi için biraz dinlendirelim.. 
Bunun için zamanım yok derseniz de o zaman size afiyet olsun diyelim..
 
 
*Ben salataya nar ekşisi de ilave ettim ama bir daha yaparsam ilave etmeyeceğim..
Sebebine gelince nar ekşisi şehriyelerin rengini koyulaştırdı..
*Salata üzerindeki kırmızı lahana salataya renk kattı.

7 yorum:

  1. sevdiğim bir salata ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim aslında arpa şehriyeye biraz ön yargılımı bakıyoruz ne sonuç ön yargıya gerek yok diyor oysa..

      Sil
  2. bol bol çeşitlendiriyoruz nefis oluyor sahiden de:)
    ellerine ağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. İYİ AKŞAMLAR BEN ELİF BU SALATAYIDA DENEDİM SÜPER OLDU DENEMK İSTEYENLER HİÇ BEKLEMESİN DEĞİŞİK Bİ LEZZET SÜPER.ELLERİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  4. Elifcim afiyet şeker olsun beğenmene sevindim bende çok beğenmiştim..

    YanıtlaSil
  5. Yaptim Cok guzel oldu tesekkurler.. arpa sehriye ye daha bi onyargili bakilio cunku tam suyu cekmio tam makarna gibi deil ondan olsa gerekk..

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...