15 Nisan 2013 Pazartesi

Bayat Ekmek Köftesi (Yalancı Köfte)


Hayırlı bir hafta diliyorum tüm izleyenlerim ve blog dostlarına.. 
Bu köfte bayatlamış olan ekmekleri değerlendirmek için çok güzel bir yöntem..
Et yemeyenler içinde alternatif bir köfte tarifi olabilir..
Bizim evde ekmek pek nadir bayatlar....
Bu köfte için özellikle ekmek bayatlatmamız gerekiyor.. .

Malzemeler
1 adet bayat ekmek
2 adet yumurta
1 su bardağı kaşar peyniri(isteğe bağlı)
Çeyrek demet maydanoz
1 adet kuru soğan rendesi
2 diş rendelenmiş sarımsak(çok büyük değil)
Tuz ,kimyon, kekik ve karabiber   

Yapılışı
Bayat ekmeği karıştırma kabımıza elimizle ufalayalım..
Yumurta ,rende kaşar peyniri ,ve diğer malzemeleri ilave ederek ele yapışmayan bir köfte hamuru
 elde edelim..
Harcımıza köfte şekli vererek yuvarlayalım.
Köftelerimizi kızdırdığımız sıvı yağ içinde kızartalım..
Kağıt havlu serdiğimiz servis tabağına alalım..



Normal kıyma köftesinden çokta farkı olmayan lezzetli köftelerimizi sıcak sıcak servis etmenizi özellikle öneririm bu şekliyle daha da lezzetli oluyor..

Fotoğrafta her ne kadar yağlı bir köfte gibi görünse de görüntüye aldanmayın hiç yağ çekmiyor..
*Yoğurma aşamasında harcınız kuru olursa çok az su ilave edebilirsiniz..

..........Afiyet Olsun........

16 yorum:

  1. Çok güzel olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Baylırım ekmek köftesine,çocukluğumda kıymadan yapılan hiçbir köfteyi yemezdim,evde ne zaman ızgara köfte yapılsa bende kendime ekmek köftesi yapardım,o gün bugün hala yaparım çocuklarda çok seviyor tabi sıcakken lezzetide başka oluyor,benimkinin tek farkı kaşar ve sarmısak yok,seninkide çok lezzetli görünüyor,günün her saati yenilebilir,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyma yemeyenler için güzel bir alternatif sarmısaksız köfte düşünemiyorumlezzet katıyor bence..

      Sil
  3. çok güzel görünüyor hem ekmekler değerlendirilmiş oluyor nefis
    ellerine sağlık canım sevgiler...:)

    YanıtlaSil
  4. Ilk kez duyuyorum ve görüyorum,o kdar tarif baktim,ne güzel fikir ,süper! Bizde de ekmek filan bayatlamaz,hic birsey cürümez atilmaz,cünkü alisverisi esim günlük yapiyor,buzdolabina girmez hicbir sebze meyve bu yüzden,ben ilk basta zorlandim ama tabiki alistim,seninde eline saglik canim,harikasin her zamanki gibi...sevgiler benden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde de bayatlamıyor ekmek bayatlamaya kalmıyor desem yeri aslında ekmek sever bir aileyiz sanırım.. Ama değerlendirme için bu köfteler birebir.. Sizde bizim gibi özellikle bayatlatın Serpil'cim olmaz mı?

      Sil
  5. Çok faydalı bir tarif ekmek israfı olmaması açısından. teşekkür ederim paylaşımınız için. :)

    YanıtlaSil
  6. Süper bir fikir..Hemen not alıyorum..

    YanıtlaSil
  7. elıne sağlık goruntu lezzetı bellı edıyor

    YanıtlaSil
  8. Harika bir tarif, en kısa sürede deneyeceğim ,
    bloğunu yeni keşfettim, izlemeye aldım artık sık sık uğrarım banada beklerim,
    ayrıca çekilişim var sevgiler.. http://www.seviminaskanasi.com/2013/04/sevimin-askanasnda-cekilis-var-cekilise.html

    YanıtlaSil
  9. merhaba bugun tesadüfen bloğunu gordum bugun köfte yapmayı dusundugum ıcın bu bolum ılgımı cektı yalnız ıkı gun once bayat ekmeklerı nasıl degerlendırıyorsunuz adı altında bır yarışma duzenlenmıs gayet güzel hedıyeler verıyorlar ben bu kofteyı orada gordum bılgınıze sunarım sızın emegınızı bırı kopyala yapıştır yapmış olabılırmı

    YanıtlaSil
  10. Adsız takipcim hassasiyetiniz için çok teşekkür ediyorum. Gördüğünüz o foto bana ait yarışmaya katılanda benim gülümsettiniz beni.. Evet bu alemde bu tarz şeyler çok ama bu sefer katılan benim..

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...