27 Haziran 2013 Perşembe

Kremalı Şerbetli Kek Pasta (Saray Tatlısı)


Eveet istenen, beklenen tatlı tarifini veriyorum efendiiim..
 Bu tatlıyı önümüzdeki ramazan  bayramı için çekinmeden yapabilirsiniz..
Tattım ,beğendim ben bayrama yapmayı düşünüyorum..
Bana biraz lezzet olarak ekmek kadayıfını hatırlatıyor..
Bu tatlının özelliği bir gün önceden hazırlamanızdır..
Çünkü dinlenmiş ve şerbetini çekmiş olan tatlı ertesi güne harika bir lezzette oluyor.. 
Buyrun tarife..

Malzemeler
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Şerbeti için
2 su bardağı şeker
4 su bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu

Ara katı için
2 paket kremşanti(bir paketten çıkan iki toz kremşanti)
1,5 su bardağı soğuk süt

Üzeri için
Hindistan cevizi rendesi

Yapılışı
Şerbetimizi hazırlayarak işe başlayabiliriz...
Şerbette kıvam koyu olmayacak sadece şekerin tamamen eriyip suyun  bir kaç kere kaynaması yeterli..
Oda sıcaklığındaki yumurtaları karıştırma kabına alalım toz şekeri de ilave ederek krema kıvamını alana kadar çırpalım..
Elediğimiz unu, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyelim çırpmaya devam edelim.. (Bu aşamada çırpma işini tahta kaşıkla yavaşça yapmanız gerekiyor ki pandispanyada ki gibi puf bir görüntü ve kıvam elde edebilelim.. 
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın kabımıza bu karışımı dökelim. (Biz yukarıda gördüğünüz gibi dikdörtgen bir cam fırın kabı kullandık)
Önceden 180 derecede ısıttığımız fırında aşağı yukarı 20 dakika kadar kekimizin üzeri hafif kızarıp içi tamamen çekene kadar pişirelim. 
Soğuyunca kekimizi ters çevirelim yağlı kağıdını yavaşca ayıralım.
Sonrasında, enine ortadan ikiye keselim..

Toz kremşantiyi soğuk süt ile çırparak köpürtelim..
Ortadan ikiye kestiğimiz kekin alt kısmının üzerine her tarafı eşit olacak şekilde sürelim..
Kekin üst kısmını da yerleştirelim..
Bu şekilde 15-20 dakika kadar şantinin tamamen donması için buzdolabında bekletelim..

Tmamen soğumuş ve şantisi donmuş kekimizi dilimlere ayıralım ve üzerine soğumuş olan şerbetimizi kaşık kaşık eşit olacak şekilde dökelim.


Üzerine bol hindistan cevizi rendesi serpelim. 
Servis yapıncaya kadar tatlımızın üzerini streç ile kaplayıp buzdolabında dinlendirelim..
Daha önce belirttiğim gibi bu tatlıyı şerbetledikten sonra 1 gün ya da en azından 5 saat kadar dinlendirmeniz lezzeti artıracaktır..

.............Afiyet Olsun.........  

20 yorum:

  1. elıne sağlık cok lezzetlı duruyor tarıfı aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elinize sağlık çok güzel gözüküyor yanlız anlamadığım bişey var kremşanti arasındaykenmi şerbeti döküyoruz altaki keke kremşanti bozulmadan geçiyormu. sevgiler

      Sil
    2. Mutfak sevgisi kekin kıvamı pandispanya gibi bir de şerbet dökmeden keki dilimlediğimiz için şerbet her tarafa ulaşıyor.. Kremşantiyi sürdükten sonra buzdolabında keki 15 dakika kadar donmasını bekledik bu yüzden, şerbet dolayısı ile hiç bir dağılma olmuyor..

      Sil
  2. çok güzel gözüküyor ellerine sağlık:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. O kadar güzel görünüyor ki.. Bayıldım. Alıyorum tarifi en yakın zaman denemek istiyorum.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Almanya da çok beğenerek yemiştim, denemek nasip olmamıştı..
    Ellerine sağlık, en kısa zamanda denenecekler arasında :)

    YanıtlaSil
  5. on numara bir görüntü. denenesi bir tarif olmuş. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ben bu tarife kremsantinin uzerine findik yerlestiriyorum, tadi ayni rafeollo sekerine benziyor o zaman denemenizi taviye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fındıkta olur ben meyvelisini yapmayı da düşündüm o zaman tam pasta lezzetinde olur sanki..

      Sil
  7. ellerıne sağlık güzel olmuş

    YanıtlaSil
  8. Nasil bu renkte görünüyor peki yani sarı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurtadan dolayı birde üzerine bol hindistan cevizi rendesi serpince sarı renk daha bir ortaya çıktı...

      Sil
  9. Az once yaptim tarifi insallah guzel olur. suan dolapta serbetlenmeyi bekliyor ellerinize saglikk..

    YanıtlaSil
  10. Her zaman tariflerinizi ölçüsü ölçüsüne yapıyorum ve çok başarılı sonuçlar ortaya çıkıyor. Bu tarifinizide her zaman güvenle yapıyorum sonuç muhteşem oluyor. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. MERHABA KREM ŞANTİ NORMALMİ YOKSA KAYMAK TADINDA OLANDANMI

    YanıtlaSil
  12. merhaba krem şanti normalmi kaymak tadındamı olsun hagisi güzel olur

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...