4 Eylül 2013 Çarşamba

Gül Biber (Çiçek Biber) Turşusu Tarifi


Sıcaklığın etkisini azaltmaya başladığı şu günler turşu kurmanın zamanının geldiğini söylüyor bize..
Şu an sadece kornişon salatalık turşu mu hazırladım..
Doğrama turşusu için pazarda biraz daha turşuluk malzemelerin çeşitlenmesini bekliyorum..
Tüm malzemeyi bir arada bulduğum zaman doğrama turşumu da yağacağım inşallah..
Üstte gördüğünüz gül biber turşusunu ise geçen haftalarda yaptım ve bitirdik gibi bir şey..

Gül biberi bileniniz var mı aranızda?
Bu biber çok sevimli bir biber biberden öte çiçek gibi sanki..
Şekil olarak altta gördüğünüz gibiler..
Tadı ise hafif acımsı..


Bu turşu yapılış itibari ile konserve tarzı bir turşu..
Yapılışını okuyun ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Malzemeler 
1kilo gül biber
2 litre su
1 litre sirke
6 yemek kaşığı turşuluk kalın tuz
2 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı limon tuzu
1 baş sarmısak
Yarım demet maydanoz

Yapılışı
Gül biberleri yıkayıp saplarını keselim.. 
Sarmısakların kabuklarını soyup temizleyelim.. Maydanozu yıkayalım
Uygun bir kavanoza ya da kavanozlara biberleri sarmısaklarla beraber sıkıştırarak yerleştirelim..
Bütün biberleri kavanoza yerleştirdikten sonra biberlerin üzerini maydanoz ile tamamen kapatalım..
Su,sirke ,tuz ve şekeri tenceremize alalım tuz ve şeker eriyip su kaynayınca bu suyu turşu kavanozumuza hızlıca döküp kapağını sıkıca kapatalım..

Kavanozlarımızın kapaklarının sıcaklığın etkisi ile sıkıca kapanabilmesi için kavanozları ters çevirelim ve tamamen soğuyuncaya kadar bu şekilde bekletelim.. 


Sıcak ,sirkeli su münasebeti ile turşuluk biberlerimiz sararıyor..
Turşumuzu bir hafta sonra kullanıma açabiliriz.
Çıtır çıtır yemesi zevkli bir turşu çıkıyor ortaya..  
Turşuda sarmısak tadının daha yoğun olmasını isterseniz sarmısakları turşunuza ezerek ilave edebilirsiniz..

Bu tarifi ise sevgili Mine vesilesi ile öğrenmiş bulunuyorum. Sevgili Mine'ye bu vesile ile tekrar teşekkür ediyorum.

Diğer turşu tariflerim ve turşu hakkında öğrenmek istediğiniz her şey için burayı tıklayınız.. 

............Afiyet Olsun..........

11 yorum:

  1. Turşuyu çok severim bunuda deniycem ellerinize sağlık sevgi hanım :)

    YanıtlaSil
  2. gülbiberi bulamazsak aynı yöntemle cin biberdende bu turşuyu yapabilirmiyiz acaba?Ayten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayten Hanım cin biberle denemedim ama o da biber sonuçta olur sanırım. Ama çok sertlerini seçmeyin yinede..

      Sil
  3. bu turşu kış boyu dayanıyormu acaba birde açınca dışarda saklanabiliyormu?ayşe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kullanım kolaylığı açısından yarım litrelik kavanozlara yaptım.. Kavanozların kapaklarını açınca buzdolabında beklettirseniz neden dayanmasın ki? Ama tavsiye ederim lezzeti harika oluyor..

      Sil
  4. çok güzel görünüyor, ellerine sağlık..
    turşu sever biri olarak denemeliyim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyip görün pişman olmayacaksınız..

      Sil
  5. Ellerinize sağlık turşularımın içine bunuda ekliycem en kısa zamanda deniycem banada beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. elıne sağlık kıslıklar hazırlanıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman buldukça hazırlıyorum işte.. Bazen 24 saatin yetmediğini hissediyorum bir de yorulmasak ne güzel olurdu..

      Sil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...