25 Aralık 2013 Çarşamba

İncirli Kurabiye


Burada paylaştığım son akraba günümüzün lezzetlerini sırayla paylaşıyorum..
Sıra geldi incirli kurabiye tarifine ..
Arada kendi hazırladığım lezzetleri de paylaşıyorum yoksa tarifler birikiyor ,
arşivi dolaşırken paylaşmadığım tarifler bana göz kırpıyor..

Malzemeler
5 adet kuru incir
125 gr. tereyağ(oda sıcaklığında)
1.5 çay bardağı sıvı yağ
1.5 çay bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 avuç ufalanmış ceviz içi
1 tatlı kaşığı tarçın
1 adet yumurta
Yarım çay bardağı nişasta
Aldığı kadar un

Üzerine 
Pudra şekeri

Yapılışı
Kuru incirleri yıkayalım ve yumuşamaları için suda bekletelim..
Yumuşayan incirlerimizi küçük küçük doğrayalım..
Malzeme listesinde ki diğer malzemeleri de kullanarak 
ele yapışmayan kulak memesi kıvamında kurabiye hamurumuzu elde edelim..
Kurabiye hamurumuzu biraz dinlendirelim, 
sonrasında istediğimiz şekli vererek 180 derecede üzerleri hafif kızarana kadar pişirelim..
Kurabiyelerimiz soğuyunca üzerlerine pudra şekeri serperek servis edebiliriz..

Özellikle kahvenin yanına çok yakışacak bir tat elde edeceksiniz..

Sevgiden Esintiler'i facebook sayfasından da takip etmek isterseniz sağ üst taraftaki 
beğen kutusuna tıklamayı unutmayın..
......Afiyet Olsun.....

4 yorum:

  1. ıncıre bayılırım .kurabıyenın ıcınde de harıka olmustur emınım.elınıze saglık

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık, incirli tatlar gerçekten güzel oluyor

    YanıtlaSil
  3. iyi akşamlar Sevgi hanım ben Bolu dan Elif bu tarifi denemk istiyorum inciri çok seviyorum ama kurabiyesini hiç denemedim inşallah yapıcam yalnız bi sorum olacak incirler kurabiyeye yumuşaklık veriyormu yumuşakmı yoksa kıyır bi kurabiye mi oluyor yardimcı olursanız sevinirim.teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi akşamlar Elif; Kurabiyeler ymuşak kıvamda olmuyor ama çok sert de değiller.. İncirlerin kıvamı sulu olmadığı için kurabiyeyi de yumuşatmıyor ..

      Sil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...