24 Ocak 2014 Cuma

Ev Yapımı Süt Dilimi


Hayırlı Cumalar;

Görüntüsüyle, lezzetiyle şahane bir tarif paylaşacağım bugün sizlerle..
Bu lezzeti her ne kadar çocuklar çok severek yeseler de büyüklerinde onlardan aşağı kalır yanı kalmayacak..
Marketlerden katkı maddeli el kadarcık boyutunu bilmem kaç tl ye alacağımıza evde yaparız olmaz mı ki?
Olur hem de daha lezzetlisi ve tabii sağlıklısı..
Lezzeti neredeyse aynısı ;bence daha da lezzetlisi sadece ambalajı eksik..

  Bu tarif çocuklarınızın favori tarifi olacak ..
Hazır okullar yarı yıl tatilindeyken çocuklarınızı sevindirecek bir alternatifte olabilir değil mi?
Tarifin kaynağı burası ..
     

Uzun süredir gıdalardaki katkı maddeleri çok ilgimi çekiyor..
Hazır, paketli satılan tüm işlenmiş gıdaların içeriklerinde ne ararsanız var..
Mümkün olduğunca da çocuklarımı ve çevremdekileri bu konuda uyarmaya bilinçlendirmeye çalışıyorum..
Sizlerde bir çok lezzeti evde kendiniz hazırlayarak çocuklarınızı bu tarz zararlardan koruyabilirsiniz..
En azından içinde ne olduğunu bile bile tüketmelerini sağlarsınız.. 

     Malzemeler

Keki için

3 yumurta
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağı
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı kakao
1,5 su bardağı un
 Kreması için
400 gr. krema (200 gr lık iki kutu)
2 paket krem şanti
1 yemek kaşığı bal
3 damla limon suyu 

Yapılışı

Yumurta ve pudra şekerini çırpalım..
Diğer kek malzemelerini de teker teker ilave edelim ve çırpmaya devam edelim.
Yağlı kağıt serdiğimiz tepsilere kek harcını her tarafına eşit gelecek şekilde yayalım..
200 derecede ısıttığımız fırında toplam 10 dakika kadar pişirelim...
Diğer tepsideki keki de pişirelim..


Bu arada kremayı hazırlamak için krema, kremşanti, bal ve limon suyunu derince bir kaba alalım 
ve iyice çırpalım..
Tamamen katılaşana kadar çırpalım..Hazırladığımız bu kremayı buzdolabında bekletelim..
Tepsideki soğumuş kekin üzerine soğuk kremayı eşit şekilde sürelim..
Diğer keki kremanın üzerine altındaki yağlı kağıt yardımı ile yerleştirelim ve kağıdı çekip çıkaralım..
Kekin üzerinden hafifçe bastıralım ki alttaki krema ile tam olarak yapışabilsin..
1 saat kadar buzdolabında hava almayacak şekilde dinlendirelim ki krema tamamen sertleşsin..
Sonrasında altta gördüğünüz gibi dikdörtgen olarak dilimleyelim..

Süt dilimlerimiz servise artık hazırdır..

Yapımı bence kolay hatta eğlenceli bile..
Lezzeti ise gayet yerindeydi ..
 *Kek harcınızı yağlı kağıda dökmeden yağlı kağıdı çok az yağlamanızı öneririm..Böylelikle kek pişince hiç zorlanmadan kağıttan ayrılacaktır..
*Krema içindeki bal bana fazla geldi.Siz tatlı seviyorsanız ilave edebilirsiniz ama kremşantinin şekeri yeterli oluyor bence..
*Kek harcını ben büyük fırın tepsilerine paylaştırarak pişirdim..
*Kek harcı gözünüze az görünebilir..Bundan iki tepsi nasıl çıkacak diyebilirsiniz ama keklerimiz ince olacağı için harç gayet yeterli geliyor korkmayın..
*Süt dilimlerinizi hava almayacak şekilde saklamanızı öneririm; kalırsa tabii...



Sevgiden Esintiler'i facebook sayfasından da takip etmek isterseniz sağ üst taraftaki 
beğen kutusuna tıklamayı lütfen unutmayın..

...Afiyet Olsun...

44 yorum:

  1. Çok güzelmiş,hele benim gibi süt dilimini seven büyükler içinde çok güzel..Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki bu tarif hem büyüklere hemde küçüklere göre..

      Sil
  2. Hem cocuklara hem kendime aldığım bir urundu. Bu tarife cok sevindim.Hemen denemeliyim.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Harika ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. biz bayılırız eşimle ikimiz çocuk gibi canımız süt dilimi çekiyor ama tarifte anlamadığım krema nedir.süt şeklinde satılan çiğ kremalar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifteki krema bildiğiniz çiğ süt kreması çorbalarda kullanıyoruz ya o..

      Sil
    2. krema ve kremşanti ile yapmışsın içini peki ya onların içinde ki katkı maddeleri

      Sil
    3. Krema ve kremşantiyi helal etiketi olanlardan kullanıyorum ama isterseniz bunları kullanmayın kremanızı evde kendiniz yapın..

      Sil
  5. Sevgi sen naaaptin;)) ne guzel tarifler veriyorsun bayiliyorum her birine.bu sut dilimine tum bebeler gibi benim ki de hayran.ben de senin guzel tariflerine hayranim tabi ki;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptım Serapcım valla.. Laf aramızda bende seviyordum süt dilimini.. İşin kötü tarafı ne biliyor musun bir tepsi bir günde biter mi bizde bitti o kadar lezzetli oldu yani..

      Sil
  6. evde 1 paket kremşanti varmış yaptım çok sert olmadı kreması dolaba koydum kekini yapcam birazdan.acaba dolabta sertleşirmi birazdaha

    YanıtlaSil
  7. Cevap geç olacak ama ancak görebildim,1 paket kramşantiye 2 paket krema fazla gelir yeterince katı olmaz..

    YanıtlaSil
  8. kekin yağlı kağıt tarafındaki tarafı üsttemi kalıyor sizinki pürüzzsüz görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kekimin üst kısmı çok pürüzsüz oldu.O yüzden de ben direkt kullandım..

      Sil
  9. kekin yağlı kağıt tarafındaki tarafı üsttemi kalıyor sizinki pürüzzsüz görünüyor

    YanıtlaSil
  10. muazzam bir tarif buuu!!
    muhakkak deneyeceğim.
    Ellerinize saglık harika görünüyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçeten de güzel bir tarif.. Teşekkür ederim Seyhancım..

      Sil
  11. Ellerine sağlık ben de geçende bu tarifi yayınladım yapımı biraz daha farklı çok lezzetli oldu sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. çok sevdim ben bu tarifi kızım için deniycem eline sağlık

    YanıtlaSil
  13. sevgi hanım süt diliminin farklı bir tarifi daha var kaymakla süt kesiğiyle yapılan onu denediniz mi merak ettim hangisi lezzetli oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o tarifide biliyorum süt kesiği bir nevi lordur.. Lorla kaymak birleşimi de güzel olur ama daha fazla uğraştırır ama deneyin neden olmasın.. Lezzete gelince ikisi de güzel olur bence lorla yapılan daha hafif olabilir..

      Sil
  14. ben dün denedim sizin fırınınız ankastre mı klasik fırın mı acaba.ankastre fırın tepsisi daha kücük cünkü benim kekim daha kalın oldu.ayrıca kremada sizin fotolarda daha dolgun gözüküyor.benimki ince kaldı.bir dahaki sefere krema oranını arttırıcam.ama lezzet gelince süperdi.tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hilal hanım benim fırınım büyük ihtimalle sizin fırınnızdan büyük.. Tepsiniz küçük olduğu için kekiiniz de kalın oldu tabii..
      Harç tepsiye dökülünce bir parmak kalınlığında bile olmuyor.. Aslında iç malzemeniz kekinizin küçüklüğünden dolayı fazla olması gerekirdi ilginç olmuş.. Lezzeti güzel demiştim dimi bana güvenebilirsiniz :))

      Sil
  15. İyi akşamlar Sevgi Hanım ben Bolu dan Elif yine değişik bir tarif görüntü çok güzel en kısa zamanda deneyeceğim inşllah.geçen gün sizin soslu kekinizi yaptım muhteşem oldu herkes çok beğendi tarifini aldılar. ellerinize sağlık buradan aldığım bütün tarifler tutuyor denemek isteyenler hiç beklemesin.Tekrar tekrar teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  16. Bn yaptm ama fazla geldi 1 hafta sonra gunum war buzluga atsam olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süt dilimlerini hava almayacak şekilde dondurucuda saklayabilirsiniz..Ben de deneme amaçlı bir iki dilimi saklamıştım çıkarınca tadı gayet güzeldi..

      Sil
  17. ellerinize sağlık. tarifinizi dün denedim ve sonuç inanılmaz güzel oldu. ben kremasının içine portakal kabuğu da rendeledim, çok yakıştı. tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. ebru
    Merhaba Sevgi Hanım görüntü süper inanın bi an gerçekten yapmışmı hazırmı diye düşündüm ama diğer fotoları görünce anladımki sizin marifetinizmiş.Hemen yazdım tarifi en kısa zamanda denicem inş cok tesekkurler güzel tarifiniz için.Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  19. ebru
    birde bi sorum olucak kullandığınız tepsi yerine dikdörtgen borcam da olurmu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tepsi yerine dikdörtgen borcama dökerseniz pandispanyası kalın olabilir.. Bu büyük fırın tepsisine göre ayarlı ama harcı biraz ayırarak dikdörtgen borcamda da pişirebilirsiniz..

      Sil
  20. tarifi ilk sizde gördüm ve diğer sitelerdekine göre görüntü beni cezbetti hemen denemeye koyuldum leyla hanımın sitesinede göz attım şuan kek ve krema soğuyor birazdan biaraya getireceğim bakalım tadı nasıl olacak, izninizle blogumdada yayınlayacağım ayrıca sizide bloguma beklerim :) menekserengi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  21. Mrh krem şanti 2 kutu mu yoksa birpaketin içinden iki poşet çokıyor ya yeterlimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kutunun içinde ki 2 poşetten bahsediyorum..

      Sil
  22. Pasta kremasi olmaz mi dr oetker in

    YanıtlaSil
  23. Kullanacağınız marka pasta kreması katı kıvamda oluyorsa olabilir..

    YanıtlaSil
  24. Dun yaptim sahane oldu cok tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  25. Krema ve kremsantide helal etiketli kullaniyorum demişsiniz. Isimlerini paylasabilirmisiniz sevgi hanim

    YanıtlaSil
  26. Acaba bu süt dilimleri buzdolabinda kac gun icerisinde bozuluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba duygu ben. tarifi 4 gün önce yaptım. kendi tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ki dolapta -eğer yemez de dayanabilirseniz :)- iki gün durunca harika biçimde nemleniyor ve arasındaki krema hiç bulaşmadan kesilebiliyor. bugün benim süt diliminin buzdolabındaki 5. günü ve tadı hala harika. yine de içinde çiğ süt kreması olduğundan daha fazla bekletmemekte fayda var diye düşünüyorum.

      Sil
  27. Duygu
    Bismillah deyip ben de başlıyorum şimdi sevgi hanım ellerinize sağlık benim tek tereddütüm kenarlarının görüntüsünü verebilecek miyim yani bulaştırmadan kesebilecek miyim bakalım.sonucu inşallah bildireceğim sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Duygu-
    Merhabalar tekrar sevgi hanım yapmaya başlarken yazmıştım,sonucu bildiririm demiştim ya sizin de benim de ellerime sağlık valla hazır gibi oldu. Ben bir tek kesmekten korkuyordum onu da dikkatlice her hamlede bıçağı silerek hallettim evelallah.tadı ta çok güzeldi Görüntüsü de. Herkes bayıldı.Yalnız uyarmakta fayda var; arasındaki krema nedeniyle kalori açısından bomba:) tarif için teşekkürler,sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...