13 Ocak 2014 Pazartesi

İncir Uyutması (Uyuşturması)

Hayırlı bir hafta diliyorum canlar;
Geçen seneden arşivde bekleyen bir tarif var bugün..
Aslında incir uyuşturması ya da uyutması adını pek çok kez duydum  ve
nedir ne değildir diye merakımdan yapmıştım..
Yapımı çok kolay, kalorisi de çok fazla olmayan bir tatlı.

Az malzemeyle yapılan bu tatlının adı gibi yapılışı da ilginç..   
İlginçliği şuradan geliyor, yoğurt gibi mayalanıp, içine kıvam verici madde konulmamasına 
rağmen, muhallebi kıvamını alma.

Malzemeler

5 su bardağı süt(1 lt)
15 adet kuru incir
1 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı

 Sütü bir tencereye alalım ve kaynatalım.
 Biraz ılımasını bekleyelim. (Yoğurt mayalama ısısı gibi olacak; ne çok sıcak ne de soğuk)

 Bu arada incirleri yıkayalım ve sıcak suda yumuşayana kadar bekletelim. 
Sonrasında yumuşayan incirlerin saplarını çıkaralım ve minik minik doğrayalım ve 1 su bardağı süt ile karıştırıp blendırdan geçirelim  (aynı işi elimizle ezerek de yapabiliriz)..

Kalan sütü elde ettiğimiz bu karışımla birleştirelim ve iyice karıştıralım.
Elde ettiğimiz bu incirli sütlü karışımı hiç bekletmeden kaselere paylaştıralım ve yoğurt mayalar gibi üzerlerini kapatıp, bir örtü ile örtelim.
Tatlımızı 2-3 saat kadar uyumaya(mayalanmaya) bırakalım ,süre sonunda da üzerlerini açıp, buzdolabına dinlenmeye alalım..( 2 saat kadar)

Dinlenen incir uyutmalarımızı üzerine ceviz,fındık,fıstık ya da tarçın serperek servis edebiliriz..

*Ayrıca bu tatlıyı özellikle diyet yapanlar hiç şeker ilave etmeden de yapabilirsiniz.
İncirin tatlılığı yeterli olduğu için şeker ilavesini abartmamak gerekiyor..
*Bu tatlı aynen yoğurtta olduğu gibi kaşığı değdirdikten sonra sulanma yapıyor..O yüzden de küçük kaselerde kuplarda servis yaparsanız daha çabuk bitirileceği için buna fırsat vermemiş olursunuz..


Sevgiden Esintiler'i facebook sayfasından da takip etmek isterseniz sağ üst taraftaki 
beğen kutusuna tıklamayı unutmayın..
.....Afiyet Olsun.....

3 yorum:

  1. Ellerine sağlık...Bir yemek programında görmüştüm bende....Çok ilginç gelmişti hemen not almıştım ama yapmak nasip olmamıştı.Hazır sütüm varken yapmak lazım.

    YanıtlaSil
  2. Bende çok duydum ancak hiç denemedim
    Pratik bir tarifmiş
    Ellerine sağlık
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  3. Bende çok duydum ancak hiç denemedim
    Pratik bir tarifmiş
    Ellerine sağlık
    Sevgilerimle:

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...