5 Mart 2014 Çarşamba

Kuru Börülce Salatası


Börülcenin varlığından Manisada kaldığım üniversite yıllarımda haberdar olmuştum..
Karadeniz de bildiğim kadarı ile börülce çok bilinmiyor ve yemek kültüründe de kullanılmıyor.
Börülce denince benim aklıma ilk Ege Bölgesi geliyor
*
Besin değeri olarak hayli zengin bir gıda..
Sizin ve tabii kendim için  azıcık  araştırdım da 100 gramında yaklaşık 
23 gram protein, 138 mg fosfor, 74 mg kalsiyum, 6 mg demir, 
7 mg sodyum ve 260 mg potasyum olduğunu öğrendim.,
 Bunların dışında B1, B2, B3 ve A vitamini açısından da zenginmiş.
E daha ne olsun değil mi?
Akraba günümüzde yaptığımız bir salataydı bu arada.

Malzemeler
2 su  bardağı kuru börülce
4- 5 tane yeşil soğan 
Çeyrek demet maydanoz
Çeyrek demet dereotu
1 küçük havuç rendesi
1 çay bardağı tane mısır
2 diş sarımsak
Zeytinyağ
Limon suyu ve tuz

Hazırlanışı 
Börülceyi 1 gece önceden ıslatalım.
Ertesi gün yumuşayana kadar haşlayalım.
Sonra yeşillikleri ince ince doğrayalım, mısır ve sarımsak rendesi ile beraber  haşlayıp soğuttuğumuz börülceye ilave edelim. 
Zeytinyağ,limon suyu ve tuzunu da ilave edip iyice karıştıralım.

*Nar ekşisi ve kırmızı biber de ilave edebilirsiniz..

Salatamız servise hazırdır..

.....Afiyet Olsun....

7 yorum:

  1. benim de aklıma "bahçelerde börülce,oynar gelin görümce" geliyor :))
    blog sayesinde tanıyıp çok sevdiğim bakliyatlardan. ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. mm çok severim ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Manisalı olarak bizde pişiririz genelde kuru fasulye gibi salçalı soğanlı yaparız pek bilinmez ama çok ta güzel olur eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. tam sağlık salatası olmuş canım ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım o minik domatesten böcüklere bayıldımmmmmm :) ellerin dert görmesin..

    YanıtlaSil
  6. Bende yeni aptım bu salatayı hatta burada bulamadım ne tazesi geliyor yazın ne kışın kurusu bulunuyor sanırım bilinmiyor memlketten getirttim en sonunda çok severim tazesini haşlarız zeytinyağ sarımsak ve limonla ekşileyip saltasını yaparı sallama deriz adına:)
    kuru börülce saltasıda çoks evidğim bir salata elinize sağlık uğur böcüklerdde çok güzel olmş sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Deniz borulcesi biliyorum ve cok severim ama bunu ilk gordum ben de.madem protein orani yuksek degerlendirmekte fayda var:)

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...