18 Eylül 2014 Perşembe

Dondurma Kaşığı İle Kakaolu Kurabiye


Mis gibi kokan nefis bir kurabiye tarifi var bugün..

Şu yağmurlu günlerde sıcacık çayın ya da  kahvenin yanında iyi gidecektir..
Okuldan eve dönen aç kuzularınız içinde süpriz olarak yapabilirsiniz..  

Kurabiyenin özelliği dondurma kaşığı ile şekillendirilmiş olması..
Dondurma kaşığı ile yapmak hem kolay hem de pratik 
çayın kahvenin yanında vazgeçilmeziniz olacaktır..
Dondurma kaşığınız yoksa da elinizle şekillendirebilirsiniz hiç farketmez..
Tarifi Cahide'de gördüm  ve uyguladım.

Malzemeler

150 gr tereyağı
1 yumurta
3 bardağına yakın un
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı nişasta

Yarım paket kabartma tozu
1 çay bardağı damla çikolata
1 Paket vanilya
 ve
 1 adet dondurma kaşığı

Yapılışı
Oda ısısında yumuşamış tereyağımızı 1,5 bardak unla karıştıralım..
Sıvı yağı, yumurtayı, pudra şekerini ve nişastayı ekleyip karıştırmaya devam edelim..
 Kabartma tozu, vanilya, kalan unu da ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim.
 Son olarak damla çikolatayı da ekleyip yoğuralım.  
(Hamurunuzu yoğururken un ilavesini yavaş yavaş yapınız birden ilave etmeyin)


 Hamurdan dondurma kaşığına yeterince alıp kaşıkla şekillendirelim ve yağlı kağıt serili tepsiye bırakalım.. 

(Benim yağlı kağıdım kalmamıştı o yüzden tepsiyi yağladım..)

 200 derecede ısınmış fırına kurabiyelerimizi pişirmeye bırakalım..
Fırın ayarını 170 dereceye düşürerek devam edelim...
 Hamur kabarmaya başladığı zaman, ısıyı 140′ a düşürelim..




 Afiyet olsun


2 yorum:

  1. Ne kadar iyi bir fikir. Ayrıca uzun zaman sonra sizi tekrar bulduğuma çok sevindim Sevgi hanım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Evde damla çikolata olsa şimdi yapardım, çok hoş görünüyorlar. Emeginize saglık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...