23 Eylül 2014 Salı

Dondurucuda Salatalık Ve Kabak Nasıl Saklanır?


Yazı bitirdik ;kış mevsimine girdik hayırlısıyla..
Nasılsınız hanımlar? Kışlık hazırlıklar da artık son zamanlar..
Ben de bu sene ,her sene yaptığım hazırlıkları yapmaya çalıştım..
Şu sıralar da yine ufak ufak devam ediyorum..
Bu kadar hazırlığı ne yapıyorsun diyenleri duyuyorum..
Malum kışın kış sebzeleri yeniyor ama domates vb. şeyleri almıyoruz ,almamaya çalışıyoruz.. 
İşte yaptığımız bu hazırlıklar vakti zamanı gelince kurtarıcı olabiliyor..
Bir de eş dostla paylaşıyorum yetmez mi?

Yeni hazırlığımız salatalık ve kabak dondurucuda nasıl saklanır?
Kışın salatalık genelde almıyoruz..
Dondurucuda salatalık fikrini ben yeni duydum.
Cacık için iyi fikir olabileceğini düşündüm ve denemek amaçlı doğradım bir salatalığı attım dondurucuya..
Ertesi gün baktım salatalıklar gayet güzel..
Bu şekilde salatalığın kışlık olarak saklanabileceğini de görmüş oldum..

Malzemeler
Salatalık
Buzdolabı poşeti 
ve
 pipet

Hazırlanışı
Salatalıkları yıkayıp kabuklarını soyduktan sonra küp küp doğruyoruz..
bir kullanımlık buzdolabı poşetine koyup poşetin havasını pipetle alıp poşetin ağzını sıkıca kapatıyoruz..
İşlem bu kadar.. (Poşetin havasını pipetle almayı burada göstermiştim size)
kullanacağımız zaman buzdolabından çıkarıp çözdürmeden cacıklık ayran içinde kullanabiliriz..

Altta gördüğünüz gibi pipetle poşetin havası alınınca görüntü muntazam oluyor ve 
malzememiz dondurucuda daha az yer kaplıyor..

  
Salatalığı rendeleyerek de dondurucuya koyabiliriz..
Bu durumda rendelediğimiz salatalıkların suyunu hafifçe sıkalım ki çok buzlanmasın..
Rendeleyip suyunu sıktığımız salatalıkları yine buzdolabı poşetine koyuyoruz poşetin havasını alıyoruz..


Bir diğeri dondurucuda kabak nasıl saklanır?
Kabağı biz yumurtayla kavurarak çok seviyoruz.. Börek, poğaca içi olarak da değerlendirilebilinir..
Bunun içinde yine kabağın kabuklarını soyduktan sonra minik küpler şeklinde doğrayalım ..
Tencere içerisine su koyup kaynatalım. Kabakları bu kaynamakta olan su içerisine daldıralım ve
 2 dakika süre ile bırakalım ve sonrasında kabakları doğrudan soğuk su dolu bir kaba alıp şoklamış olalım.. Sonrasında da süzelim..Kağıt havlu ile iyice kurulandıktan sonra bir pişirimlik olarak poşetlere koyalım..
Hepsi bu kadar..
Kullanacağım zaman direk tavaya alıp kavurmaya başlayacağım..
Bu tarz sebzeleri dondurucudan çıkarınca bekletir sonra kullanırsanız 
sebzeler solar ve istediğiniz sonuca ulaşamazsınız..
Bekletmeden kullanmak en iyisi.. 


Bugünlük de bu kadar; paylaşım sizler için de faydalı olur inşallah..  

9 yorum:

  1. Bende kabağı dondurucuya bu şekilde atıyorum ve yemeğini yapıyorum...salatalığı rendeleyerek cacık için denemiştim,güzel oluyor...paylaşımın için teşekkürler canım...

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel fikir. Pipet olayına da bayıldın hani

    YanıtlaSil
  3. Salatayı bende aynı şekilde koyarım dolaba ama kabağı hiç düşünmemiştim hemen yapacağım. Paylaşımınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Her zamanki gibi bir harikasiniz,masaallah.

    YanıtlaSil
  5. kabak bole kokmuyo demi hani yesil fasulyeyi kavurup hafif sararip oyle atiyorum

    YanıtlaSil
  6. Bilgilerinizi paylastiginiz icin cok tesekkurler hepsi cok faydali

    YanıtlaSil
  7. Bi defakabak dolmasini dolapta bekletmistim pismeden sonrasinda piserken zor pisti biraer oldu acaba neden o yuzden axaba dolaba dolmalik oyupta koysam yineoyle olurmu

    YanıtlaSil
  8. Kabağı direk dondurucuya atsak ne olur peki şoklama yapmadan.

    YanıtlaSil
  9. Ben kabağı çiğ olarak buzdolabı poşetinde dondurucuda saklıyorum gayet de güzel oluyor

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...