30 Ekim 2014 Perşembe

Baykuş Kurabiye


Bugün çok şirin kurabiyelerle karşınızdayım..

Evimizin miniği için yapıldı bu kurabiyeler..
Hayvanlarla ilgili bir etkinlik de kullandık..
Kurabiyelerin yapımı azıcık el oyalasa da sonuç gördüğünüz gibi oyalanmaya değiyor..
Özellikle çocukların doğum günleri için güzel bir alternatif olabilir..



Malzemeler
125 gr tereyağ (oda sıcaklığında )
1 su bardağı pudra şekeri
1 adet yumurta
1 kahve fincanı mısır nişastası
1 paket vanilya
1 çay kaşığı karbonat
2-3 su bardağı un

Yüzü için
Badem
Damla Çikolata

Şekil vermek için
1 Adet çay bardağı
Çatal 

Yapılışı
Hamur için gerekli olan tüm malzemeyi sırayla karıştırma kabına alalım ve yoğuralım..
Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olması gerekiyor..
Hamurdan küçük mandalina boyutunda parçalar alalım ve elimizle açalım.
Çay bardağı ile keselim.  Altta kolajda  2numara..
Yine çay bardağı ile üst kısmından gördüğünüz kadar keselim (kolajda 3 numara)
Çay bardağı ile yanlara kanat yapmak için hafifçe bastırarak şekil verelim.. (kolajda 4 numara)
Çatalı kullanarak ayaklarını yapalım (kolajda 5 numara)

Altta gördüğünüz gibi hamurdan gözlerini yuvarlayalım ve yerleştirelim..


Yerleştirdiğimiz gözlerin üzerine damla çikolataları yerleştirelim..
Gözlerin tam ortasına da bademleri burun olarak yerleştiriyoruz..


İşte hepsi bu kadarcık..
Kurabiyelerimiz artık pişmeye hazırdır..
180 derecede ısıttığımız fırında üzerleri hafifçe kızarana kadar pişirebiliriz..

Ben bu kurabiyeleri minik hanım ve arkadaşları için hazırladığım için  bu şekilde paket yaptım..
Sizin sunum şekliniz farklı olabilir tabii..


Birbirinden lezzetli diğer kurabiye tarifleri için buraya tıklayabilir inceleyebilirsiniz..

...Afiyet Olsun...

8 yorum:

  1. canim cok sevimli olmislar eminim cocuklar bayilmistir bende yapmak istiyorumda useniyorum senin kadar sabrim yok:)

    YanıtlaSil
  2. Mavicim gösterilen sabra değer bir kurabiye bu ama.. Çocuklar görüntüsünü ve lezzetini çok sevdi..

    YanıtlaSil
  3. Emeğinize sağlık... Çok güzel görünüyorlar. Bi sorum olucaktı? acaba kaç adet kurabiye oluyo bu ölçüden? Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. 25 adet çıkıyor ama şekil vermek için kullanacağınız bardağın boyutuyla da alakalı tabii..

    YanıtlaSil
  5. tarifinizi denedim şeklen çok hoş oldular fakat biraz sert gibi acaba orijinalimi böyle yoksa fırında 20 dk tuttum bu süremi fazla geldi acaba cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. İyi günler Sevgi Hanım bu kurabiyeleri dün denedim şekil itibariyle güzel oldular tat olarak ta lezzetliydi fakat ben biraz daha ağızda dağılan yani kıyır bir kurabiye seviyorum bu öyle olmadı acaba ben mi yapamadım kıtır kıtır oldular nişastadanın ve karbonatın hafifte olsa tadı geliyodu kabartma tozu kullansak olurmu?Ben kurabiye yapmayıda yemeğide çok seviyorum ama bir türlü istediğim lezzeti yakalayamıyorum yediğim zaman ağızda dağılması gerekiyor bu konuda bana biraz yardımcı olur musunuz.profesyonel biri olarak sizin fikirlerinizi önemsiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Sevgi Hanım yorumuma cvp yazmadınız bu kurabiyelerin orjinali sert mi oluyor acaba bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adınızı yazsaydınız adınızla hitap ederdim size.. Bu kurabiyenin kıvamı bisküviye yakın sertlikte oluyor..
      Siz daha kıyır kıyır bir kurabiye istiyorsanız elmalı kurabiye hamuru kullanıp aynı şekli uygulayabilirsiniz.

      Sil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...