24 Ekim 2014 Cuma

Dolma Biber Turşusu (İçli turşu)


Kışlık hazırlıklara neredeyse son verdik; 
Havalar soğuyunca tam da turşu kurma vakti başlıyor..
Gerçi turşuluklar da pazar tezgahlarındaki son demlerini yaşıyor..
Henüz turşu kurmadıysanız size önerebileceğim bir turşu tarifim var..
Kışın sunumu gerçekten çok hoş oluyor, lezzeti ise süper..
Siz de farklı lezzetler denemek ve denettirmekten hoşlanıyorsanız bu tarifi kaçırmayın not edin derim..

Malzemeler
2 kilo dolmalık biber
1 orta boy beyaz lahana
Yarım kilo kornişon salatalık
10 adet sivri yeşil biber(köy biberi de olur)
3 adet kırmızı biber
3 adet sarı biber(şart değil)
5 adet havuç
1 baş sarımsak
Yarım demet maydanoz
2 su bardağı sirke
1  yemek kaşığı limon tuzu
1 yemek kaşığı toz şeker
1 avuç nohut
Kaya tuzu
Su

Yapılışı
Tüm malzemeyi iyice yıkayarak başlayalım işe..
Dolmalık biberlerin içlerini oyarak temizleyelim..İçlerinde çekirdek kalmasın.
Havuçları rendenin kalın bölümü ile rendeleyelim..
Lahana ve maydanozu ince bir şekilde doğrayalım.(Altta gördüğünüz şekilde)
Sarmısakları temizleyelim ve rendeleyelim..
Biberleri  ,salatalıkları doğrayalım..
(kırmızı ve sarı biberlerden birer tane üzerlerine kapak yapmak için ayıralım)
Tüm bunları genişçe bir kaba alalım..
Üzerlerine 2 yemek kaşığı kaya tuzu. 1 yemek kaşığı toz şeker ve
1 çay bardağı sirke ilave edelim ve elimizle karıştıralım..
İçimiz bu karıştırmayla biraz yumuşayacak ve suyunu salacaktır.. 


 Dolmalık biberlerimizin içerisini, hazırlamış olduğunuz karışım ile dolduralım.
Ayırdığımız kırmızı ve sarı biberleri kare kare kesip kapak olarak üstlerine yerleştirelim..


Büyük bir cam kavanoza nohutları iyice yıkayarak yerleştirelim.
 Doldurduğumuz dolmalık biberlerimizi, bu kavanozun içerisine üst üste sıralayalım.

Sıra geldi suyunu hazırlamaya
1 litre suya 2 yemek kaşığı kaya tuzu 1 su bardağı üzüm sirkesi olacak şekilde suyumuzu hazırlayalım..
Kabınızın alacağı suya göre su tuz ve sirke oranını yukarıda ki gibi ayarlarsınız..
Ayarladığınız bu turşu suyunu 
 dolma biberlerin üzerine ilave edelim ve kavanozun kapağını sıkıca kapatalım.


Benim iç harcımdan bir miktar arttı .
Ben bunu 1 ltlik kavanoza  hiç su ilave etmeden(kendi suyuda olduğu için)
 çok az tuz ve sirke ilavesi ile bastırarak yerleştirdim ve kavanozun kapağını sıkıca kapattım..
Bu şekliyle de kaşık turşum olmuş oldu.

Hazırladığımız bu turşuyu serin güneş görmeyen bir yerde 3-4 hafta kadar bekletelim..
Bu süre sonunda turşumuz yenilmeye hazır olacaktır..


Aynı gün kornişon turşuda hazırladım .Üstte görüyorsunuz..
Onun tarifine de buradan bakabilirsiniz..

Bu sene çok turşu kurdum .
Biz de bir laf vardır turşu üstüne mi yatacaksın neden bu kadar çok yaptın derler.. 
Gel gör ki eşe dosta vermekten kavanozlar yarılandı bile...

Turşu hazırlamanın tüm püf noktalarını buradan okuyabilirsiniz..
Gerçekten çok faydalı bilgiler var ;es geçmeyin derim..

Diğer turşu tarifleri için buraya bakabilirsiniz..

Not: Ben evde o olduğu için elma sirkesi kullandım..Elma sirkesi yüzünden turşu suyumun rengi çok koyu oldu .Sizler üüzüm sirkesi kullanın derim.. 

Sizlere de kolay gelsin..

...Afiyet Olsun...

5 yorum:

  1. Merhabalar sevgi abla uzun zamandır seni ilgiyle takip ediyorum...hersey çok güzel ellerine sağlık...gerçi bu konuyla pek alakası yok ama bir şey rica etmek istiyorum acaba kalabalık bir misafir grubu için büyük fırın tepsisinde olan bir pastan vardı...yaklaşık 20 Kişilik olacak...şimdiden coook teşekkür ederim....sizi takipteyim....

    YanıtlaSil

  2. Hande ; altta yazdığım linkteki pasta 20 ve daha fazla kişi için yeterlidir..
    Ben doğum günü için hazırlamıştım siz süslemesini farklı yapabilirsiniz..
    Takip ve yazdığın güzel şeyler için teşekkür ederim ..

    http://sevgidenesintiler.blogspot.com.tr/2014/04/30-kisilik-fotograf-baskl-dogum-gunu.html

    YanıtlaSil
  3. Merhaba limontuzunu tursu suyunun içinemi koyuyoruz acaba

    YanıtlaSil
  4. Merhaba limontuzunu tursu suyunun içinemi koyuyoruz acaba

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...