27 Nisan 2015 Pazartesi

Yemlik Salatası ve Gelin Parmağı Kavurması

Yenilebilir Otlarla neler yapılır? 

Bugün biraz memleket esintileri bolca ana yüreğiyle karşınızdayım..
Evet bu gördükleriniz taze taze, memleket topraklarından 
anne ve tabii anne yarısı teyze elleriyle toplanıp gönderilmiş lezzetlerdir..

Ana yüreği bir başkadır vesselam..
Ne kadar büyüsende daim gözünde küçüksün, daim hatırındasın.
Rabbimde onları daim hatırlasın kollasın inşallah.
*
Bir çoğununuz bilir aslında bu bol şifalı, vitaminli, lezzetli otları..
Ama ben bilmeyenler için üstte neler var yazayım..


Sol baştan yazıyorum.
*Madımak
*Yemlik
*Yumurta (Canan Karatay'ın deyimiyle
 gezen tavuk yumurtası)
*Isırgan Otu
*Gelin Parmağı Otu

Annem sayesinde bende de bir ot sevgisi ister istemez oluştu..
Yemesi ayrı toplaması ayrı zevk veriyor..
Havaların ısınmaya başladığı şu günler de envai çeşit ot yetişmeye
hatta pazar tezgahlarında satılmaya başlandı .
Sizlerde bu lezzetli ve bol şifalı şeylere kayıtsız kalmayın derim..

Annem bu otları gönderdi göndermesine
ben nasıl değerlendirdim görmek isterseniz anlatayım..

YEMLİK
Yemlik deyince çocukluğum geliyor aklıma..
Yaz tatillerim de köye gittiğimizde en büyük eğlencelerimizden biri
yemlik, kuzu kulağı,tavşan kirazı vs. gibi otları toplayıp yemekti..

Yemlik otunun faydaları 
Yemlik bitkisi kansızlık için faydalıdır.
 Cilt bozukluklarına iyi gelir.
 Yemlik içeriğindeki vitamin ve mineraller ile vücudun direncini artırır,
 Yemlikte bulunana A vitamininin depolanabilme özelliğine sahiptir. 
 Çiğ olarak salatası yapılarak yenirse, iştah açar.


Bu yüzden de salatasını yaparak değerlendirmeyi düşündüm.
Nasıl yaptım..

Malzemeler
Bir bağ yemlik
1 adet domates
1 adet salatalık
2 adet yeşil biber
1 adet kuru soğan
6-7 adet zeytin
Zeytin yağı
2 yemek kaşığı nar ekşisi
Tuz, kekik,sumak

Yapılışı

Yemlikleri iyice yıkadım ve doğradım..
Diğer sebzeleri de ince olarak doğrayıp ilave ettim..
Zeytin yağı,tuz nar ekşisi tuz ilavesini yaparak tüm salata malzemelerini karıştırarak bir alt üst ettim..
Sonrasında da altta gördüğünüz gibi servis ettim.
Hepsi bu kadar..


Bu tarz otları pişirmeden  ya da çok az soteleyerek bu şekilde salata şeklinde tüketilmesi daha az vitamin kaybına neden olduğu için çok faydalı..
Altta öncesi ve sonrası


ISIRGAN OTU
Isırgan otunu ailece çok seviyoruz.
Kökü, yaprakları, tohumları çok şifalı olan bir bitkidir.
Faydaları o kadar fazla ki  sadece bir kaç tanesine değineceğim  .

Isırgan otunun faydaları 
Akciğer kanserini tedavi edici,
 şeker hastalığına faydalı
Kuyruk sokumu iltiha faydalı
Saçlara parlaklık ve canlılık kazandırır
Saçlardaki kepeğe karşı
Romatizma için faydalı
Romatizmal ağrı ve şikâyetlere faydalı
Alerjiye karşı direnç kazandırıcı bir ottur.

Blogda daha önce ısırgan tarifi vermiştim..
Isırgan yemeği ya da Sırgan yağlaşı deriz biz..

Altta da en son yaptığım şeklini görüyorsunuz..
Öncesi ve sonrası


MADIMAK

Ve gelelim Annemlerin en sevdiği madımağa..
İsmine türküler yakılan bir ot olan madımağın özellikle
 Giresun'un doğusu ve Sivas dolaylarında yeri çok ayrıdır..
Bahar aylarının başlaması ile madımakta ortaya çıkıyor..

Madımağın da başlıca faydalarını saymak gerekirse
İdrar attırıcı  ve söktürücüdür.
 Antioksidan özelliği olan ve bitkisel bir antibiyotiktir.
 Kan şekerini düşürcü özelliği ile şeker hastalarına iyi gelir. 
Damarları büzücü etkileri ile basur, doğum sonrası kanamalar ile aşırı adet kanamalarında faydalıdır. Madımak’ın doğranmış ve kurutulmuş hazırlanan çay, mide ve bağırsak hastalıklarıyla dizanteriye karşı antiseptik olarak kullanılıyor.
Yine madımak tarifini de buraya tıklarsanız görebilirsiniz..
  
Altta öncesi ve sonrası 

Son olarak sırada GELİN PARMAĞI var.

Gelin parmağı otunu  altta görüyorsunuz..
Doku itibari ile çok nazik ve zarif bir ot..
Bu yüzden mi gelin parmağı denizmiş bilmiyorum doğrusu

Pek ala salatası da yapılabilirdi ama ben altta gördüğünüz gibi 
yumurtalı olarak kavurmayı tercih ettim..

Malzemeler
1 bağ gelin parmağı otu
2 adet kuru soğan
2 adet sarmısak (rendesi)
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tereyağ
3 adet yumurta
Tuz ve karabiber

Yapılışı
Gelin parmaklarını iyice temizleyip yıkayalım suyunu tamamen süzdürelim.
Kuru soğanı incecik doğrayalım..
Sıvı yağda kavuralım..
Sarmısakları ilave edelim bunların hepsi yumuşayınca tereyağını ve gelin parmaklarını tuzunu karabiberini ilave edelim ,otlar yumuşayıncaya kadar 
(Suyunu salıp tekrar çekinceye kadar) kavuralım.
Gelin parmakları kavrulup susuz kalınca üzerine yumurtaları kırıp iki üç dakika kadar daha pişirip ocaktan alalım servis edelim.

Altta öncesi ve sonrası halini görüyorsunuz.


Bugünkü ot dosyamız bu kadar..
Siz de  Rabbimin bu birbirinden çeşitli ikramlarına karşı kayıtsız kalmayın, faydalanın inşallah..


1 yorum:

  1. duygu
    ellerinize sağlık sevgi hanım. madımağın bulgurlu yemeğine bayılırım tadına doyum olmaz. yemlik de çok güzeldir. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...